Vytvářejte obsah, hlavně v krizi

Proč by se značky právě teď měly inspirovat u influencerů?

Influencera vnímám jako člověka, který vytváří tak zajímavý obsah, že si najde své publikum, které pomocí pravidelné komunikace může následně ovlivňovat. Vytváří si jméno. Když tedy říkáme, že ze značek děláme influencery, neznamená to nic jiného, než že jim pomáháme získávat pozornost prostřednictvím obsahu a vychovávat si své budoucí zákazníky nebo ovlivňovat k nákupu ty současné.

Současná krize nám ukazuje, jak důležité je obsah vytvářet. Ono to platilo vždy, jenom to řada značek dříve podceňovala. Konzumace obsahu, především toho v online prostředí, nevídaně stoupla, a pokud to vaše značka ještě nevyužívá ve svůj prospěch, ztrácí každý den. V podstatě přenechává své místo konkurenci. Protože v době, kdy konzumujeme každý násobně více obsahu, protože prostě máme více času, běží čas dvakrát rychleji.

Kdo to pochopil velmi správně, jsou lidé, kteří se vytvářením obsahu živí, tedy influenceři. A právě u nich se mohou značky inspirovat. Většina youtuberů navýšila frekvenci vydávání videí. Místo dvou, tří videí týdně teď vydávají nová videa každý den. Herní youtubeři (a někteří bývalí youtubeři, ehm) se vrhli na streamování her, ať už na Facebooku, anebo na Twitchi. Hráči, kteří streamovali už před karanténou, nemají v současné situaci problém trávit streamem daleko víc času, zapínat ho dvakrát denně a lámat rekordy v počtu sledujících. Lidi, kteří získávají primární pozornost na Instagramu, začali postovat častěji, někteří na této síti začali i streamovat, což bylo dříve podceňované. Ti odvážnější dokonce zkouší i nové platformy, nad kterými do teď ohrnovali nos, například TikTok.

Samozřejmě že i u influencerů vidíme rozdíly. Travel blogerům se zhroutil svět a budou se muset adaptovat na ten nový, instagramové modelky už nám ukázaly své roušky ze všech stran a zaplňují své profily starším obsahem. Baviči a herní komunita ze současného stavu naopak mohou těžit. A nad tím vším je pak Leoš Mareš, který udělal ze svého instagramového profilu regulérní magazín a blíží se k hranici milion sledujících.

Jak konkrétně se z těchto příkladů může inspirovat vaše firma? Pojďte tvořit obsah! A klidně i takový, který jste před karanténou nedělali. Protože nebyl čas. Stačí si odpovědět na pár otázek:

Jste si jistí, že neignorujete žádný komunikační kanál, který se nabízí? Pokud ano, ujistěte se taky, že je využíváte naplno.

Sociální sítě

Vytváříte obsah pro vaše sociální sítě? A jaký? Teď je nejlepší čas na jeho revizi. Podívejte se, jak to dělá vaše konkurence. Zvyšte frekvenci komunikace. Nechcete vaše zákazníky otravovat? Čas teď plyne opravdu rychleji, než se zdá, teď je na pravidelné postování ta správná doba.

Využíváte v rámci sociálních sítí všech dostupných funkcí? Co kdyby váš ředitel udělal na Instagramu livestream a odpověděl souhrnně na všechny otázky, které vám od zákazníků chodí?

Chtěli jste vždy natáčet jednoduchá produktová videa? Pusťte se do nich! Zkuste si natočit první, ať víte, jak (ne)náročné to je. Klidně na mobil, nejde o formu, ale o obsah. Bude video pro vaše zákazníky užitečné? Nebo tento nápad můžete definitivně odpískat? Inspirujte se u vašeho zahraničního lovebrandu, jak to dělají oni? Projděte si jejich video obsah, načerpejte poznatky. Video pak můžete nahrát na všechny sociální sítě, které pod značkou využíváte.

Newsletter

Komunikujete se zákazníky prostřednictvím newsletteru? Právě teď je ideální doba na všechny ty A/B testy, které máte v šuplíku. Vtáhněte zákazníky více do hry, udělejte mezi nimi mailový průzkum, zeptejte se, proč u vás rádi nakupují. Oslovte ty, kteří naopak nakupovat přestali. Nikdy nemělo lidstvo více času na odpověď jako teď. Jsem přesvědčený, že dostanete skvělou zpětnou vazbu na váš produkt nebo službu.

Blog

Chtěli jste vždy psát firemní blog a být tak vašim zákazníkům zase o něco blíž? Začněte s tím! Napište cvičně 2-3 články, nahoďte je na jednoduchou šablonu a pošlete kolegům. Možná budou na dálku dokonce upřímnější, než kdybyste se jich zeptali osobně.

Web

Odkládáte už rok redesign vašeho webu? Zadejte ho grafikovi, pusťte se do toho právě teď!

Podcast

Pohráváte si už dlouho s myšlenkou vlastního podcastu? Začněte s ním. Objednejte si potřebné vybavení a zkuste natočit první díl. Pošlete ho na své známé a kolegy, ať máte hned zpětnou vazbu a zjistíte, jestli to je ta správná platforma.

Buďte díky obsahu vidět. Je to investice do vaší značky, která se vám dlouhodobě vrátí. Buďte jako influenceři!

Kam dál? Píšeme tu o tom, aby značky teď tvořily obsah. Nechte se inspirovat od jiných brandů, jak na to.