15 filmů a seriálů, které by měl vidět každý markeťák

Jak spojit příjemné s užitečným? Pusťte si snímky, které vás zasvětí do tajů reklamy a mediálního vlivu, a nebo třeba prozradí, jak vznikaly významné značky. Odpočinete si před obrazovkou, ale zároveň to nebude úplná prokrastinace. Těchto jedenáct filmů a čtyři seriály rozhodně stojí za vidění! Rovnou přidáváme i aktuální hodnocení z ČSFD.cz.

Filmy

Vlk z Wall Street (The Wolf of Wall Street) – 83 %

Film Martina Scorseseho vás nechá nahlédnout do života Jordana Belforta, obchodníka s akciemi, jehož jméno zanechalo na Wall Street velkou ozvěnu. Neberte si z něj úplně inspiraci, Jordan se na vrchol vypracoval díky korupci a za pomoci velkého množství drog. Ikonické zvonění v kanceláři, když se něco povede, ale musí jednou zažít každý!

Sociální síť (The Social Network) – 81 %

Díky tomuto snímku se dozvíte, jak vznikl Facebook, sociální síť, která má dnes více než 2,5 miliardy uživatelů. Film zachycuje studijní léta Marka Zuckerberga a jeho kamarádů a vykresluje jejich dramatické vztahy po tom, co se z Facebooku stal celosvětový hit.

Děkujeme, že kouříte (Thank You for Smoking) – 77 %

Film zobrazuje příběh marketéra Nicka, který pracuje pro tabákovou společnost a jeho úkolem je tedy přesvědčit veřejnost o tom, jak je kouření skvělé. S dvojicí svých nejlepších přátel, kteří pracují pro firmu vyrábějící alkohol a pro zbrojní korporaci, tvoří Nick trio známé pod názvem Obchodníci se smrtí. Snímek tak skvěle dokládá to, jak jsou lidé pomocí marketingu snadno ovladatelní a díky dobré reklamě uvěří téměř všemu.

Český sen – 77 %

Ani v českých vodách není nouze o snímky s marketingovým podtextem. Filmový dokument od režiséra Víta Klusáka, který stojí i za počinem V síti, označili sami tvůrci za první českou reality show. Reklamní agentura Mark/BBDO vytvořila fiktivní kampaň promující otevření nového hypermarketu. Ten ale ve skutečnosti neexistoval. Jenže veřejnost kampani uvěřila a výsledkem byl dav tří tisíc lidí, který v “den otevření” natěšeně na parkovišti v pražských Letňanech čekal na otevření nového obchoďáku. 

Vrtěti psem (Wag the Dog) – 75 %

Těsně před volbami se provalí sexuální skandál amerického prezidenta. Jeho poradce povolá hollywoodského producenta v podání Dustina Hoffmana, aby narychlo vyrobil jinou aféru, která by odlákala pozornost veřejnosti. Ten proto zinscenuje fiktivní válečný konflikt, který natočí ve filmových ateliérech. Snímek o tom, jak snadno dokážeme uvěřit vykonstruované lži, kterou nám naservírují média, vám možná v lecčem otevře oči.

Foto: kinomaniak.cz

Po čem ženy touží (What Women Want) – 74 %

Tento film spadá do žánru romantická komedie, takže se připravte na hooodně velkou oddychovku, ale je krásnou ukázkou toho, jak je těžké porozumět cílové skupině. Mel Gibson ztvárňující roli marketéra ve významné reklamní agentuře má zálusk stát se jejím kreativním ředitelem. Jeho šovinistické ego zraní, když pozici dostane žena. Žena! Pak se mu ale stane nehoda, po které v hlavě slyší, co si dámy myslí… A najednou jim rozumí a umí toho využít, což mu na poli marketingu přičítá významné body.

Zakladatel (The Founder) – 73 %

McDonald’s je jednou z nejikoničtějších značek světa. Jak toto impérium vzniklo? To zjistíte prostřednictvím filmu Zakladatel, díky němuž můžete nahlédnout do života bratrů McDonaldových a Raye Kroca, který jim v roce 1954 dodal mixéry na výrobu oblíbených mléčných šejků. Od tohoto momentu se začala psát historie nejznámějšího fastfoodového řetězce, do něhož dnes patří neuvěřitelných 35 000 poboček!

Foto: filmspot.cz

Láska a jiné závislosti (Love and Other Drugs) – 68 %

Další romanťárna, která vás však příjemnou formou zasvětí do farmaceutického byznysu a nechvalně proslulého multilevel marketingu. Představuje příběh medika, který se nechal zlákat na práci reprezentanta velkého farmaceutického koncernu, jehož výrobky má vnucovat lékařům, aby je šířili dál mezi své pacienty. 

jOBS – 65 %

Apple je bezesporu další z ikonických značek. A Steve Jobs, její zakladatel, byl jedním z největších vizionářů 20. století, technologický génius a mimořádně schopný obchodník. Životopisný film jOBS vypráví o jeho životní cestě a předává tak mnohé zkušenosti. Je to příběh muže, který doslova změnil svět.

Foto: entrepreneur.com

Jonesovi: Americký sen (The Joneses) – 65 %

Absolutně dokonalá rodina se přestěhuje do luxusní čtvrti. Jejich sousedé jim tak trošku závidí. To proto, že netuší, že ve skutečnosti jsou to pouze nastrčení influenceři. Marketingová agentura si totiž najala rodinku, aby promovala zboží mezi bohatými Američany různých věkových skupin. A to s sebou přinese spoustu humorných situací.

Prezident Blaník – 64 %

Další krásná – a česká – ukázka lehké ovlivnitelnosti lidí. Film vychází ze satirického seriálu Kancelář Blaník, který si bere na paškál svět politických lobbistů. Tonda Blaník si jako vrcholový PR specialista podmaňuje prezidentské kandidáty a ač jde o parodii, vlastně až příliš realisticky ukazuje, jak to chodí v české politice.

Seriály

Newsroom – 87 %

Tento seriál vás vezme do prostředí fiktivní americké televizní stanice, jejíž hlavní zpravodaj si dá za úkol předávat veřejnosti jen seriózní a pravdivé informace, kterým dává přednost před fake news, penězi a vysokou sledovaností. Uděláte si představu o tom, co se stane s informacemi, než se dostanou k nám, konzumentům, a že se opravdu nedá věřit všem médiím. 

Kravaťáci (The Suits) – 87 %

Seriál The Suits je o géniovi s fotografickou pamětí, který ač nikdy nechodil na práva, je jednoho dne najat do prestižní právnické firmy, která ovšem nabírá jen a pouze právníky z Harvardu. Tak se rozbíhá jeho kariéra právníka – s dokonalou pamětí na jedné straně, ale s obrovským tajemstvím, které může kdykoliv vyplout na povrch, na straně druhé.

Foto: consent.yahoo.com

Šílenci z Manhattanu (Mad Men) – 84 %

Tento seriál je zasazený časově do 60. let a odehrává se v prostředí fiktivní reklamní agentury Sterling Cooper – sleduje osudy jejich zaměstnanců a majitelů. Patří k nejoceňovanějším pořadům americké televize: může se pochlubit třemi Zlatými glóby a čtyřmi Cenami Emmy.

Foto: nme.com

Jeho anglický název je spojením slov Ad Men (pracovníci v reklamě), Mad Men (muži z Madison Avenue, kde smyšlená reklamka sídlí) a konečně Mad Men, tedy šílenci, což odpovídá životnímu stylu většiny hrdinů seriálu.

Silicon Valley – 82 %

Komediální seriál Silicon Valley patří mezi nejznámější seriálové počiny z oblasti marketingu a IT. Představuje život technického inženýra Richarda Hendrickse, který se snaží o založení vlastní firmy s názvem Pied Piper. Poté, co geek Richard vytvoří vyhledávací algoritmus milionové hodnoty, ocitne se ve smršti nabídek od investorů. Děj seriálu je zasazen do světa špičkových technologií ovládaného zlatou horečkou.

Kam dál? Podívejte se na náš seznam facebookových skupin, ve kterých by žádný markeťák neměl chybět.