10 tipů na podzimní čtení

Přichází ten čas, kdy jediné, co se člověku chce dělat, je zachumlat se do deky s dobrou knížkou. Kdyby vám to zavánělo jistou prokrastinací, sáhněte po knize, jejíž obsah vás naučí něco nového a profesně i lidsky vás posune. Dali jsme dohromady seznam našich oblíbených knižních titulů, které by se daly zařadit do sekce vzdělávací nebo motivační literatura.

Brandbuilding

Štěstí doručeno

„Štěstí doručeno od Tonyho Hsieha je kniha, ke které se vracím asi nejvíc, a dá se říct, že mi změnila kdysi dávno pohled na smysl práce a přístup k ní. Jejím autorem je zakladatel úspěšného e-shopu s obuví Zappos, který se proslavil extrémně přívětivým zákaznickým přístupem, a jeho životní postoj je velmi inspirativní,“ říká Petr Král, který tento titul doporučuje jako povinnou četbu.

Umění vítězit

Tip na knížku, která je o příběhu vzniku nového brandu a jeho budování, má pro vás i Lucka Baloghová, která má v Socialpark na starost spolupráci se značkami: „Mám ráda životopisné knihy, a tato mě zaujala proto, že je o zakladateli jednoho z největších lovebrandů na světě, značky Nike. Phil Knight v ní popisuje cestu budování globálního brandu velmi upřímným a racionálním způsobem, a právě ta upřímnost je pro mě osobně velmi inspirující.“

Globální samoobsluha: Jeff Bezos a věk Amazonu

Příběhy o budování nadnárodních a dnes již doslova legendárních značek jsou studánkou inspirace a motivace. Do našeho seznamu proto přidáváme i skvělou knihu od Brada Stona. Ta popisuje cestu zakladatele Amazonu Jeffa Bezose, kterému jeho online globální samoobsluha vynesla titul nejbohatšího muže světa. Autor knížky měl přístup k zaměstnancům Amazonu i ke členům Bezosovy rodiny, a nic tak nezůstalo tajemstvím!

Osobní rozvoj

Myšlení rychlé a pomalé

„Kdy věřit své intuici a kdy na ni naopak zapomenout? Jak se rozhodovat? Na tyto a ještě složitější otázky odpovídá Daniel Kahneman ve své knize o myšlení. Je to přední ekonom a psycholog, tak nečekejte žádné lehké čtivo, ale jestli vám nevadí u čtení přemýšlet a filozofovat, nenechte si tento titul, který mnozí označují dokonce za převratný, ujít,“ doporučuje Martin Doležal, náš kameraman a fotograf.

Kniha představuje dva systémy, které řídí, jak přemýšlíme a jak se rozhodujeme. Ten první je rychlý, intuitivní a založený na emocích, ten druhý je pomalý, váhavý a logický.

Atomové návyky

Jak se zbavit letitých zlozvyků? Jak se zlepšovat? Jak nemyslet jen na cíle, ale vytvořit si raději silnější identitu a sebevědomí? Nechte si poradit od Jamese Cleara, který ve své knize shrnuje poznatky z biologie, neurovědy a psychologie vedoucí k novému já. Gabriela Zajíčková, která má v Socialpark na starost správu instagramových profilů, zhltla knihu jedním dechem!

„Autor popisuje čtyři zákony změn, které vám pomůžou překonat lenost a pohodlnost a dosáhnout svých cílů. Na knížku jsem se vrhla v lednu, kdy jsem byla namotivovaná předsevzetími, a nechtěla jsem je vzdát! Líbilo se mi, že podle pana Cleara stačí udělat denně jen 1% změnu, ale postupně tak dosáhnete svého cíle,“ komentuje knihu Gabča.

Dalším tipem od Gabriely je Proč spíme: „Když jsem tuhle knížku dočetla, nejraději bych pořád jen a jen spala! Autor Matthew Walker v ní totiž popisuje, že dobrý spánek je tajemstvím zdraví, mládí, krásy i dobré nálady. Spánek je prostě lék a má na náš život obrovský vliv!“

Timemanagement

Metoda Bullet Journal

Naše produkční Nikča Bastlová má tip na knížku pro ty, kteří potřebují zlepšit efektivitu nakládání s časem a vyčistit přeplněnou hlavu: „Ryder Carroll vymyslel metodu zvanou Bullet Journal, která vám pomůže zorganizovat si diář a všechny zápisky. Je to #mustread pro všechny produkční a pro lidi, kteří řeší harmonogramy, plány a strategie. Za mě 9 z 10!“

Metoda je vhodná pro ty, kdo si píšou poznámky ručně a využívají papírový diář, deník a to do listy. Autor radí, jak si z nich dělat denní a měsíční přehledy, proč používat bleskový zápis nebo jak efektivně tvořit seznamy s úkoly.

„Jako druhou knížku bych za sebe doporučila Nikdy nedělej kompromis od Chrise Vosse. Ten dělal vyjednavače u FBI, takže zná moc dobře vyjednávací postupy a umí je převést do praktického života. V knize píše třeba i o argumentování s partnerem nebo o tom, jak si vyjednat vyšší plat. Užitečné čtení!,“ radí Nikča.

Sociální sítě

Hitmakeři: Tajemství popularity v éře rozptylování

„Tvořím obsah na sociální média, a tak mě samozřejmě zajímá, jak vytvořit content, který bude virální. Autor Derek Thompson rozebírá psychologickou stránku příjemců obsahu a předkládá různé příklady na písničkách, knihách nebo třeba seriálech. Každý tvůrce si z toho něco odnese, i kdyby si zapamatoval jen malé procento z pouček,“ říká k titulu náš content creator Štefan Orem.

V první části knihy s názvem „Popularita a mysl“ Štefiho nejvíc bavila kapitola Pravidlo Maya. Ve druhé části s názvem „Popularita a trh“ si oblíbil část Padesát odstínů šedi a pravda o tom, proč se některé hity tolik proslaví. A kdybych měl doporučit druhou knížku, byla by to 100% Faktomluva, která mi hodně otevřela oči a ukázala mi, jak vnímat svět v lepším světle. To se hlavně v době koronakrize dost hodilo,“ dodává Štefan.

Kam dál? Rozvíjet se můžete nejen prostřednictvím knih, ale i nejrůznějších kurzů. Mrkněte na naše tipy na online vzdělávací platformy!