Pár tisíc sledujících z tebe nedělá influencera

Klikni a přečti si, co v tomto týdnu v médiích zaujalo Gabrielu Zajíčkovou, která v Socialpark tvoří obsah pro několik instagramových účtů. Šest odkazů, šest článků, šest nových informací. Přejeme příjemné čtení!

V Singapuru se bude prodávat náhražka masa z opravdových zvířecích buněk. Jeho prodej tu schválili jako první na světě.

Zanedlouho tak bude na singapurských pultech k dostání maso, kvůli kterému nemusí umřít zvíře. „Už dlouho se snažím maso omezovat a prokládat jeho konzumaci různými náhražkami z rostlinných ingrediencí. Ale vůbec jsem netušila, že je možné vytvořit maso tímto způsobem,“ komentuje Gabča.

Zdroj: czechcrunch.cz

Klamavé praktiky při Black Friday? Blýská se na lepší časy! I e-shopy Alza.cz a CZC.cz byly letos víc poctivé.

„Je hodně zajímavé dívat se na vývoj cen – a v období Black Friday obzvlášť. Např. Okay.cz, který měl v Black Friday nabídce polovinu svých produktů, uváděl průměrnou slevu 44 %, ale reálně v průměru zlevnil produkty pouze o 1 %!“

Zdroj: blog.apify.com

Footshop.cz zavázal své logo tkaničkami. Z „přeškrtaného“ logotypu si udělaly legraci jiné značky.

Gabča je z nového loga e-shopu Footshop.cz nadšená: „Podle mě je super! Přijde mi fakt originální. Ale co mě dostalo je, jak to vyvolalo reakce jiných brandů. Vlastně tím novinku šířily dál a Footshopu s rebrandingem hodně pomohly.“

Reakce e-shopu CZC.cz (zdroj: markething.cz)

British Airways prodává nádobí z letadel jako merchandising.

Prémiové porcelánové nádobí z první třídy linek British Airvawyas se může objevit i u vás doma. Podle ředitelky brandu je to možnost, jak přenést kouzlo z létání s BA přímo do svých domovů. Gabča k tomu dodává: „Podle mě je to zajímavý merch. Jestli někomu chybí cestování letadlem, muže si doma aspoň uvařit do palubního nádobí a nákupem trochu i podpořit leteckou společnost.“

Zdroj: czechcrunch.cz

Že jde o placenou propagaci a ne o upřímné doporučení, pozná na sociálních sítích jen jedno dítě z deseti. Facebook bude proti neoznačené reklamě bojovat.

„Tento článek mě hodně zaujal,“ říká Gabča. „Třeba někteří herci či zpěváci dlouhodobě na sociálních sítích neoznačují reklamní posty a odůvodňují to tím, že jsou přece umělci a ne žádní influenceři. Kdokoliv však přidává na sítě reklamu, je omezen zákonem o regulaci reklamy a zákonem o ochraně spotřebitele. Tématikou se už nějakou dobu zabývá i FSV UK a třeba také instagramový profil Svět influencerů.“

Zdroj: markething.cz

„Facebook a Instagram budou v boji proti nefér influencerům přitvrzovat, podezřelou reklamu rozpozná jejich umělá inteligence, která upozorní influencera i zadavatele reklamy, aby ji označili, anebo rovnou stáhli.“

Zdroj: instagramový profil svetinfluenceru

Pár tisíc sledujících z tebe nedělá influencera, stejně jako z tebe dlouhý vlasy nedělají modelku.

Zpěváci a herci se jako influenceři na sociálních sítích mnohdy necítí, kdejaký člověk s pár tisíci sledujících už se zase vnímá jako influencerská hvězda. „Skvěle to popsala Michelle Losekoot na svém blogu. Hezky po lopatě vysvětlila, jak to na sítích chodí. Občas, když pozoruji, jak se někteří lidé na sítích chovají – co se týče reklamy a tak podobně – dost mě to zaráží, a spousta z nich by si nejdřív měla přečíst tento článek,“ doporučuje Gabriela.

Kam dál? Gabča pro vás nafotila pár ukázek, jak tvořit vánoční fotky na vaše sociální sítě.