Rok 2021 bude rokem animovaného videa

Ve článku Co čeká a nemine svět marketingu v roce 2021 jsme nakousli téma animovaných videí. Podle světových marketingových expertů budou právě kreslená videa jedním z top nástrojů digitálního marketingu. Jsme přehlceni reklam, dokonalých fotek z Instagramu i reality všedního dne, která se letos točila zejména kolem covid-19. Animovaná videa jsou takový malý únik do jiného světa a zároveň dokážou srozumitelně vysvětlit i složité myšlenky či postupy.

Video marketing: 5 důvodů, proč se bez něj značka neobejde

1. Umožňuje VIDĚT značku

Video je nejatraktivnějším typem obsahu, který přitahuje pozornost, a je tak skvělým způsobem, jak zvýšit povědomí o značce. Pohyb upoutá oči a motivuje diváky, aby poslouchali a sledovali, co značka sděluje. Navíc video umožňuje využít interaktivně prvky korporátní identity značky, jako je logo, slogan a barvy, které se tak uloží v paměti zákazníků. Je proto základním nástrojem brandbuildingu.

Po zhlédnutí videa si zapamatujeme až 95 % zprávy, po přečtení textu jen 10 % zprávy.

WIREBUZZ.COM

2. Umožňuje SLYŠET značku

Díky atraktivní hudbě, zajímavým zvukovým efektům a příjemnému hlasu bude vaše video ještě poutavější – a zákazníci budou moci vaši značku nejen vidět, ale také slyšet.

60 % návštěvníků webu si před přečtením jakéhokoliv textu nejprve raději pustí video, pokud je k dispozici.

stmedia.co.uk
Zpívaný spot je náročná kategorie. Ale když se to povede, bude vašim zákazníkům znít půl dne v hlavě písnička o sloučení půjček!
Na Vánoce 2013 se stal hitem spot britského nákupního řetězce John Lewis, a to nejen díky emotivnímu příběhu, ale i díky využité hudbě od Lily Allen. Ve videu zároveň uvidíte, jak celý spot vznikal.

Není od věci postavit text videa na povedeném claimu značky. Snadno zapamatovatelný slogan ve spotu zvyšuje povědomí o značce. Také si hned vybavíte konkrétní brandy a jejich reklamy, když se řekne „Protože vy za to stojíte!“, „Když ji miluješ, není co řešit“ nebo „I muži mají své dny“?

3. Přenáší EMOCE

Doby nicneříkajících a čistě racionálních reklam jsou dávno pryč. To, co v dnešním – a nejen reklamním – světě funguje, jsou emoce. Radost, dojetí, nadšení, strach. Emoce umožňují sounáležitost se značkou s ztotožnění se s ní. Odhodit skrupule a kamennou tvář a otevřít se lidem se proto vyplácí. Protože právě to, že se lidé s obsahem videa a značkou ztotožní, vede ke sdílení videa. A k nákupům.

Porucha vody či plynu není úplně atraktivní téma do reklamy. Společnosti British Gas nabízející klasické VODO-TOPO-PLYN služby se ale povedlo prostřednictvím animovaného videa vysvětlit, že jsou v těchto opravách superhrdiny, a to právě pomocí emocí. Adrenalin a následný pocit bezpečí ze spotu doslova čiší.
Spot Kinder Maxi je naplněný láskou. Protože „každý ví, že všechno chutná lépe ve dvou“.

4. Předává informace RYCHLEJI

Jeden obrázek vydá za tisíc slov a jedna minuta videa za 1,8 milionu slov. (Forrester Research) Síla videa spočívá právě i ve schopnosti přenášet informace rychleji a obsáhleji než jakýkoli jiný typ contentu.

Proč byste měli trávit čas nad textem, který dlouhosáhle popisuje technologické vlastnosti produktu, když si můžete pustit minutové video, na kterém všechny hi-tech vychytávky přímo uvidíte?

Za 30 sekund jasně pochopíte, pro koho je nová karta od mBank určená a jaké má výhody.

5. Pomáhá POCHOPIT a učit se

Kreslené video je ideální cestou, jak komunikovat složité informace. Díky názornému obrázkovému ztvárnění jsou i náročná témata podávána ve stravitelné formě, které porozumí každý.

Vhodné je pak do takových videí přidat i špetku humoru a zábavy – protože heslo „škola hrou“ zde platí obzvlášť, hravé podání složitých témat napomáhá jejich srozumitelnosti a zapamatovatelnosti.

Project Sunroof je solární kalkulačka od Googlu, která vám pomůže spočítat možné úspory, pokud máte na střeše domu solární panel. Google službu představil pomocí názorného animovaného videa.
Animace je hojně využívána pro představení mobilního prostředí. Často se tak používá při launchi aplikací.

Na jaká kreslená videa vsadit?

2D a 3D animované spoty

Kreativní animovaná videa často podněcují lidské emoce a pomáhají budovat silnější vazby mezi značkou a jejími zákazníky. Představují mimořádně výkonný nástroj pro zapojení a loajalitu zákazníků.

Reklamním hitem letošních českých Vánoc je spot výrobce vtipných ponožek Dedoles.cz. Video má přes 2,5 mil zhlédnutí a dokonce vznikla i jeho 12hodinová verze!
Kouzelné Vánoce v podání dm drogerie.

Animovaná vysvětlující videa a návody

Kreslená videa jsou skvělá k rychlému a kreativnímu popisu produktu nebo služby. Hodí se k představení široké škály odvětví – od finančního sektoru, zdravotnictví, přes reality až po digitální marketing.

Jak promovat odsávačku dětské rýmy? Reálné video by zřejmě moc atraktivní nebylo… Animovaný spot nikoho nepohorší a navíc názorně ukáže, na jakém principu odsávačka „Nosefrida“ funguje.
Chipotle je řetězec rychlého občerstvení. Ve spotu s originálními dřevěnými postavičkami vysvětluje, jak se vyvíjel masový potravinářský průmysl – a informuje, že se navrací k původnímu chovu dobytka. Ve videu byl využit hit od Coldplay s výstižným textem „Back to the Start“.

Whiteboard videa

Whiteboard video vypadá jako proces „ručního kreslení“ dějové linie. Tento druh animace je velmi populární, neboť jeho výroba je levnější než například u 3D animovaných videí. Devízou ručně kreslených spotů je, že důsledně vysvětlují a vedou krok za krokem. Pomáhají tak divákům rychleji pochopit i ty nejsložitější informace.

Coca-Cola představila svoji obsahovou strategii pro rok 2020 ručně kreslených videem.
Whiteboard video v podání portálu srovnátor.cz.

Návrat do historie

Kreslené video představuje způsob, jak zákazníkům ukázat historii značky a představit jim její příběh. Zejména u brandů, které vznikly v minulém století, reálné záběry ze starých časů neexistují, a tak je animace možností, jak diváky přenést zpátky do minulosti a nechat je nasát atmosféru a emoce dob minulých.

Česká spořitelna vznikla v roce 1825, a tak prožila mnoho těžkých etap naší historie. Tou poslední je pandemie covid-19. „Společně to zvládneme i tentokrát,“ hlásá spot spořitelny.
Reklama značky Honda provází 60letou historií automobilky, počínaje myšlenkou zakladatele Soichira Hondy k využití rádiového generátoru pro napájení jízdního kola jeho manželky.

Kombinace animace a reálného videa

Kombinované video využívá koncept rozšířené reality (augmented reality), kdy je živé video augmentováno neboli doplněno o animované prvky. Díky nim je pak video originálnější, zajímavější a kreativnější.

PayPal vsadil na vlastní song a prvky jako vystřižené z dětských kreseb.
Značka Bonami ve své reklamě rozpohybovala vybavení domácnosti a vytvořila tak kouzelný svět.
CZC.cz ve svém spotu využilo hned několik druhů animací zkombinovaných s reálnými záběry.
Reklama na Jesenku vás přenese na hory, kde lyžují skuteční lidé. Na „place“ je s nimi však animovaný sněhulák.
Kofola pustila do reálné hospody animovanou postavičku s moravským nářečím.

Kam dál? Podívejte se na naše další články s tagem Video.