Je tu nová sociální síť! Seznamte se s Clubhouse

V posledních dnech je na sociálních sítích často zmiňovaná nová sociální síť. Nese název Clubhouse a je postavena na mluveném slově. Jednoduše řečeno, můžete tu poslouchat, co si vypráví jiní lidé. Tohle může být boom!

Clubhouse je sociální mobilní aplikace určena (zatím) čistě jen pro majitele iPhonů. Ale to není jediná unikátnost této novinky. Zajímavější je, že se do ní nelze jen tak přihlásit – musíte obdržet pozvánku od jiného uživatele, abyste se do komunity mohli přidat.

Na novou sociální síť můžete vstoupit jen na pozvání.

Na webu joinclubhouse.com si však již nyní můžete zamluvit uživatelské jméno a zařadit se na čekací listinu. Kolem appky se tak vytváří jakási bublina výjimečnosti, která přitahuje víc a víc lidí.

K čemu je to dobré?

Clubhouse neboli česky Klubovna je prostorem pro rozhovory s přáteli a dalšími zajímavými lidmi z celého světa. Umožňuje poslouchat konverzaci někoho jiného nebo se zapojit do panelové diskuze, a to v různých místnostech, kde se řeší různá témata. Výhodou a odlišností od jiných sociálních sítí je, že u Clubhouse nemusíte sledovat obrazovku telefonu, stačí vám opravdu jen a jen vaše uši.

Zdroj: bluetree.ai

A právě i z tohoto důvodu by se nová síť mohla snadno uchytit: umožní trávit chvíle ve virtuální společnosti lidí a být v obraze, ale zároveň vám dovolí věnovat se ve stejném čase i dalším činnostem. Jako třeba poslech podcastů. Být ve spojení s lidmi tak můžete třeba i během běhu, kdy se na Messengeru odpovídá jen těžko…

Aplikaci Clubhouse lze v podstatě využít jako takový osobní podcast. Lidé budou poslouchat vaše názory a myšlenky.

Chceš se zapojit do debaty? Zvedni ruku

Síť má potenciál zaujmout širokou škálu tvůrců, kteří mohou vytvářet místnosti na nejrůznější témata týkající se sportu, vzdělání, hobby či aktuálních otázek, jež rezonují společností. Představte si to třeba tak, že vás zajímá focení a připojíte se do místnosti, kde si přední fotografové předávají zkušenosti a diskutují nad nejnovějšími foťáky. Když se budete chtít na něco zeptat nebo říct svůj názor, virtuálně zvednete ruku, po vyzvání vystoupíte na virtuální podium a začnete mluvit.

Zdroj: Instagram lukaskladnicek

Podle dosavadních informací se audio konverzace smaže hned po tom, co skončí. Diskuze se nikde nezaznamená ani neuloží.

Aplikace Clubhouse byla spuštěna v květnu 2020 a už v začátcích byla oceněna na přibližně 100 milionů dolarů a zaznamenala 600 000 registrovaných uživatelů. Jejími zakladateli jsou Paul Davison a Rohan Sethem.

„Když nemáte zapnutou kameru, nemusíte si dělat starosti s očním kontaktem ani s tím, co máte na sobě nebo kde jste. V Clubhouse můžete mluvit, i když zrovna skládáte prádlo, kojíte, jste na cestě, pracujete na gauči ve sklepě nebo si jdete zaběhat. Místo toho, abyste museli psát a klikat na Odeslat, prostě se zapojíte do debaty s ostatními,“ píše se v popisu aplikace.

Síť už využívají i celebrity jako Oprah Winfrey, Drake, Chris Rock nebo Ashton Kutcher. Klidně se vám tak může poštěstit, že budete diskutovat se světovými hvězdami.

Zdroj: Instagram janekrubes

Clubhouse shrnuto, podtrženo

  • Sociální síť postavená na mluveném slovu,
  • zatím dostupná jen v iOS,
  • vstup možný zatím jen na pozvání,
  • v různých místnostech můžete poslouchat konverzaci jiných uživatelů a zapojit se do diskuze,
  • když vstoupíte do místnosti, nemusíte sledovat obrazovku telefonu, stačí jen poslouchat a mluvit.

Clubhouse nabral na popularitě během lockdownu, kdy lidé hledali cesty, jak se spojit se světem a s rodinou.

Časopis Vogue uvedl, že někteří důvtipní lidé už začali nahrazovat slovo influencer za moderátor. Tak se nechme překvapit, zda se síť stane hitem a za několik let se místo populárními uživateli Instagramu necháme ovlivňovat moderátory diskuzí v Clubhousu…

Kam dál? Mrkněte na 14 kauz roku 2020, které ovládly internet.