První dojmy z Clubhouse? Zeptali jsme se Jirky Krále, Elišky Vyhnánkové a Petra Máry

Sociální síť Clubhouse zaplavila Česko jako lavina. Je to jen dočasné ohromení, anebo má šanci zařadit se po bok Twitteru, Instagramu a Facebooku? Jaké má plusy a mínusy? Na to jsme se zeptali několika českých osobností sociálních sítí.

Kolem Clubhouse byl docela buzz. Jak jste se o nové sociální síti dozvěděli?

Eliška Vyhnánková: Ze zahraničních článků a diskusí.

Petr Mára: Pár měsíců zpět na Twitteru, ale neměl jsem přístup. Potom u Jonáše Čumrika – a pozvánku mi chvíli poté poslal Rasty Turek.

Jirka Král: Přišla mi pozvánka, ale nevěděl jsem, co to je, a tak jsem na ni nereagoval. Až za dalších 5 dnů mi poslal pozvánku brácha i s vysvětlením, o co jde, a tak jsem se připojil.

Jak byste vy osobně popsali Clubhouse jednou větou?

Eliška Vyhnánková: Velmi návyková platforma, kde si mohu povídat o tématech, která mě zajímají, s lidmi, kteří mě zajímají.

Petr Mára: Možnost diskutovat s lidmi, které normálně nepotkáte.

Jirka Král: Sociální síť, která je postavená na komunikaci hlasem. Takový podcast naživo s tím, že do toho můžete zasahovat.

Tři věci, které vás na Clubhouse baví, jsou: 

Eliška Vyhnánková: Informace, ke kterým se jinde nedostanu, autenticita a dostupnost.

Petr Mára: Lidskost, formování vlastních názorů pomocí zpětné vazby a že jde jen o hlas.

Jirka Král: 1. Občas je sranda slyšet jiný názor. 2. Člověk daleko lépe než při psané konverzaci podle intonace pozná, jak to daný člověk myslel. 3. Možnost si promluvit s úplně cizím člověkem.

Tři věci, které vás na Clubhouse štvou nebo byste je rádi změnili, jsou: 

Eliška Vyhnánková: Až přílišná autenticita, povrchnost mnoha diskusí a nepřehlednost kalendáře.

Jirka Král: 1. Lidi, co moc mluví. 2. Lidi, co říkají něco, co vím, že není pravda – a vydávají to za pravdu. 3. Lidi, co mluví o věcech, které absolutně nejsou k tématu, a tím zabijí celou konverzaci.

V čem vidíte potenciál této sítě?

Eliška Vyhnánková: Je to skvělý nástroj pro ty, kteří umí mluvit a mají co říct. Nabízí velké publikum na jedno kliknutí.

Petr Mára: Potenciál je především v jednoduchosti a jasném zaměření na audio.

Jirka Král: V možnosti vyřešit daleko efektivněji a rychleji určité problémy a najít lidi, kteří jim rozumí.

Jaké místnosti či kluby vás v Clubhouse baví?

Eliška Vyhnánková: Zahraniční kluby zatím nic moc pro mne, české teprve vznikají. Tematicky mě baví marketingové a technologické věci. Zásadní je, koho člověk sleduje.

Jirka Král: Nemám žádné konkrétní. Zatím mi přijde, že zde moc pravidelných místností není.

Kolik času vám momentálně Clubhouse v průměru denně „sežere“? 

Eliška Vyhnánková: Už mnohem méně, než v prvních dnech. Odhad půlhodina až hodina.

Petr Mára: První týden 4-5 hodin denně, dnes kolem jedné hodiny, o víkendu nula.

Jirka Král: Maximálně hodinu, teď na to nemám moc čas. Nejčastěji aplikaci zapínám v autě místo rádia.

Předpovězte Clubhouse budoucnost na rok 2021!

Eliška Vyhnánková: Hned jak opadne vlna zájmu jablíčkářů, dorazí aplikace do Androidu. Pak nastane zlatý věk Clubhouse. Víc se v roce 2021 nestihne. Rok 2022 rozhodne.

Petr Mára: Profesionalizace. Očekávám příchod tvůrců, kteří umí zaujmout, pracovat s hlasem a vyprávět příběhy.

Jirka Král: Přibude více místností a zlepší se kvalita audia. Možná přijde i možnost zachování audia na později, tedy uložení rozhovorů.

Kam dál? Podívejte se na další články z rubriky Sociální sítě.