V minulém článku věnovaném novému instagramovému formátu Reels jsme přiblížili, v čem jsou tato 15sekundová videa jiná než Stories a jak je jednoduše vytvořit. Reels je možné na Instagramu zveřejnit několika způsoby – a významně to ovlivňuje jejich dosah a počty zhlédnutí. A právě na to se teď podíváme blíže!
Kde a jak můžete zveřejnit Reels příspěvek?
- Pouze do knihovny Reels příspěvků (zobrazí se tak náhodným uživatelům v kartě Explore dle toho, jestli obsah vašeho příspěvku souvisí s tím, co uživatel sleduje),
- do knihovny Reels a zároveň jako post do vašeho kanálu (video se tedy objeví ve vašem feedu a na timeline vašich followerů),
- do knihovny Reels, do feedu a do Stories,
- pouze do Stories (neobjeví se tak v knihovně Reels ani ve vašem feedu a za 24 hodin zmizí – pokud jej tedy neuložíte do Výběrů).
Třetí možnost přinese vyšší počet zhlédnutí
Jirka vyzkoušel, že to, kde Reels zveřejníte, významně ovlivní počty zhlédnutí. Video s moonwalkem nahrál pouze do knihovny Reels, a to se tedy zobrazilo náhodným lidem v kartě Explore (dole na liště pod symbolem lupy). Video má nižší desítky tisíc zhlédnutí.
Reels z automyčky Jirka zveřejnil v knihovně Reels a zároveň ve Stories, avšak nezaklikl sdílení i v kanálu (= ve feedu). Video se tak nezobrazilo na timeline jeho sledujících – a dosáhlo k dnešnímu dni 118 000 zhlédnutí.
Video ze Socialparku pak Jirka zveřejnil jak v knihovně Reels, tak ve svém kanálu a rovnou i ve Stories. Kombinace těchto tří umístění přinesla k dnešnímu dni přes půl milionu zhlédnutí a rozhodně se tak osvědčila nejvíc.
Je logické, že platí rovnice víc míst, kde Reels zveřejníte = vyšší počet zhlédnutí. Avšak rozdíly mezi jednotlivými videy jsou docela markantní – v řádech stovek tisíc zhlédnutí, a to není zanedbatelné.
Sledujte nejen počty zhlédnutí, ale i interakce
Jirka zároveň upozorňuje, že je důležité nebrát v potaz pouze zhlédnutí, ale i engagement sledujících. Reels se sice podobá Stories, ale funkčností je to spíše standardní instagramový post, na který lidé mohou reagovat udělením srdíčka (tzv. like) nebo komentářem.
Počty lajků a komentářů jsou viditelné u každého Reels postu v pravém dolním rohu, jsou vždy veřejné.
Moonwalk video bylo umístěno pouze v knihovně Reels, video z myčky v knihovně Reels a ve Stories. Obě však mají téměř totožný počet interakcí. Proč? Na videa v knihovně Reels totiž uživatelé ještě nejsou zvyklí reagovat – jako je tomu o běžných postů na timeline.
Když si video přidáte i do feedu, bude mít mnohem víc interakcí, protože lidé jej budou vnímat jako další z příspěvků na své zdi, a je tak větší pravděpodobnost, že dají like. U Reels je srdíčko nenápadné, šedivé, a interakce u nich není tak spontánní jako u postů na timeline.
Jirka Král
Nechcete mít Reels ve feedu? Víme, jak na to!
Už nějakou dobu ladíte svůj feed do jednotného stylu či barevného tónu a představa, že vám ho najednou zkazí Reels video, se vám vůbec nezamlouvá? I tak se nemusíte vzdávat vyššího dosahu, o který byste nenasdílením reelsu do kanálu přišli.
- Při zveřejňování Reels zaklikněte i „Sdílet taky v kanálu„.
- Jakmile se video ve vašem feedu objeví, klikněte na … v pravém horním rohu a post z profilu skryjte.
Voilà, Reels video z feedu zmizelo!
Pokud byste kdykoliv v budoucnu změnili názor a video ve feedu zase chtěli, jednoduše v záložce Reels ve vašem profilu u daného videa klikněte na Add to Profile Grid.
Další možnosti, jak zvýšit dosah Reels postů
Používejte hashtagy. Je možné přidat jich až 30 a právě podle tagů se bude vaše Reels video zobrazovat na kartě Explore – ukáže se tu uživatelům, kteří sledují daný tag. Hashtagy se přidávají před sdílením Reelsu v textovém poli Napište popisek…
Využívejte populární songy. Při tvorbě Reels videa použijte zvuk, který je v současné chvíli velmi oblíbený a hojně využívaný. Instagram se totiž (nejen) v tomto ohledu inspiroval u TikToku, který funguje právě na principu šíření audia – a proto když do svého Reels dáte trendující audio, vaše video se zobrazí více lidem.
Dejte si záležet na prvních 2 sekundách, aby vaše video zaujalo, a vytvořte si svůj vlastní styl, podle kterého vaše Reels posty uživatelé poznají na první dobrou.
Štefan Orem, content creator
Kam dál? Přečtěte si, jak efektivně využívat Instagram pro značku.