Pro Alzu jsme dali dohromady jejich vůbec první kampaň s influencery. Měla moc hezké ohlasy jak v Alze, tak od zapojených influencerů i jejich sledujících. Kampaň vygenerovala také pěkná čísla. Rád bych vám odhalil, proč si myslím, že se to celé povedlo.
Od Alzy jsme dostali poměrně jednoduché zadání: Chceme odpromovat neelektro kategorie a způsoby doručení, ať už do Alzaboxu nebo na prodejnu. Rádi bychom zasáhli Česko i Slovensko.
Měli jsme volnou ruku při výběru tváří, a co bylo důležité, tak na nás nechali i výběr vhodných dárků. To bych řekl, že bylo přímo klíčové.
Oslovili jsme jednotlivé lidi s hotovým konceptem, kdy budou doporučovat to, co si opravdu sami přejí. My jsme pro každého předvybrali jenom kategorii a to podle jejich zaměření a co jsme si tipli, že bude bavit jejich sledující. Produkty jim navíc po natáčení zůstaly. Tohle není u e-shopů, Alzu nevyjímaje, moc obvyklé. Většinou se totiž do kampaní dávají produkty značek, které za to zaplatí. Fungují tak i TV spoty nebo outdoorová reklama, pokud nejde vyloženě o brandovou kampaň. Takových reklam je ale plný Instagram, kdy se influencer tváří, že celý život používá značku, o které se dozvěděl před týdnem. Do toho bychom nešli.
Při výběru vhodných lidí jsme se mohli vydat dvěma směry. Udělat kobercový nálet a oslovit třeba 20-25 menších influencerů nebo vybrat rovnou ty s velkým zásahem a držet to více uzavřené. Asi vás nepřekvapí, že jsme šli druhou cestou a do kampaně navrhli 4 influencery z Česka a 3 ze Slovenska. Při výběru jsme se snažili o co nejmenší překrytí jejich sledujících a taky jsme je rovnou pasovali na ambasadory jednotlivých kategorií. V praxi to znamená například to, že když Jirka sdílí už skoro rok na svém Instagramu rekonstrukci domu a jak si se ženou budují zahradu, kategorie dům a zahrada nikoho ze sledujících nešokovala. Důležité bylo, že nám Alza věřila i s výběrem lidí a dostali jsme prakticky hned kladnou zpětnou vazbu.
Kolegové z produkce přišli s jednoduchým konceptem pro studiové video s dárky. Střih, který vypadá velmi efektně, urychluje děj videa a zároveň ho sledující na Instagramu dobře znají. Použili jsme ho na efekt rychlého zabalení a přechody mezi dárky. Vyplatilo se nám natočit a sestříhat jedno vzorové video a nechat si schválit už samotný koncept.
A tady se dostávám k dalšímu důležitému bodu, proč se kampaň, alespoň za nás, povedla. Tou bylo průběžné schvalování v podstatě všeho. Znáte to, zamilujete se do nápadu, vymazlíte ho, investujete hromadu času a energie do realizace, pak s velkou slávou vše odprezentujete klientovi a doufáte, že jste se trefili. Když to vyjde a vy ho naladíte na stejnou notu, tak super, ale když ne, začínáte od nuly. Samozřejmě z vás vyprchá i nadšení, které jste si jako tým vybudovali.
My jsme na to šli opět trochu jinak, a to především z důvodu nedostatku času na realizaci. Nechávali jsme si schvalovat prakticky každý větší krok. Výběr lidí, koncept kampaně, výběr dárků, datum, kdy půjdou videa ven i to, že v nich nebude maskot Alzy, prostě vše podstatné. Jasně, řeknete si, že nejde o nic objevného, ale reakční doba ze strany Alzy nás příjemně zaskočila. Je rozdíl, když čekáte 4-5 dní na reakci nebo ji dostanete v řádu hodin. I díky tomu neztrácel tým svůj zápal, prostě nic nebylo problém, ani natáčení na prodejně.
Druhé video ze série se u každého člověka nasazovalo o tři dny později. Ukázali jsme v nich způsob vyzvednutí zásilek. Na Slovensku byla situace složitější kvůli pandemické situaci, takže jsme museli jít pouze cestou Alzaboxů, v ČR jsme ukázali i prodejnu. Pro větší zásah jsme se domluvili se třemi influencery na sdílení u jejich sledovaných partnerů.
Tolik nahlédnutí pod pokličku kampaně, která nás moc bavila, třeba si z toho něco vezmete i pro sebe.