socialnews #6

Instagram zruší funkci Swipe up
Na Instagramu se od září 2021 již nebude „swajpovat“. Gesto potažení nahoru, na které jsme si všichni zvykli, a pomocí kterého můžeme odkazovat z Instagramu, nahradí „nálepka s odkazem“. Možnost vkládání odkazů do Stories by měly mít nadále jen účty s více než 10 000 followers nebo Instagramem ověřené účty. Instagram v tiskovém prohlášení píše, že na funkci stále pracuje, a proto není vyloučeno, že se rozšíří i mezi další uživatele.

Instagram dává možnost všem promovat produkty v záložce Obchod
Novinka, která ovlivní všechny prodejce na Instagramu. Poté, co Instagram otestoval možnost promovat produkty v záložce „Obchod“, rozšiřuje nyní tuto funkci mezi všechny prodejce. Pokud chcete, aby byl váš produkt na Instagramu lépe vidět, nyní je ta správná doba, kdy nastavit reklamu.

Messenger slaví 10 let a přidává 10 nových funkcí
Chatovací platforma Messenger slaví 10 let a k té příležitosti vydává 10 nových funkcí, se kterými se můžete seznámit zde. Namátkou se jedná o hlasovací hry, různé vizuální efekty, sdílení kontaktů, možnost zaslat dárek k narozeninám skrze platební bránu Facebook Pay a další. Zároveň by se měl Messenger stát jakýmsi pojítkem se samotnou aplikací Facebooku. Z té se v minulosti vyčlenil a nyní se testuje opětovné začlenění video a audio hovorů zpět přímo do aplikace Facebooku.

credit: Facebook

TikTok testuje videa dlouhá až 5 minut
Z původních 15 sekund prodloužil TikTok videa až na nyní maximální možnou délku 3 minut. A ani tohle nemusí být finální. TikTok totiž vybraným tvůrcům zpřístupnil možnost vkládat videa o délce až 5 minut. Probíhající test odůvodňuje tím, že s větší délkou videa se mohou tvůrci více kreativně vyjádřit.

TikTok 5 minute video expansion

TikTok spojuje síly se Shopify a cílí tím na přímé nákupy v aplikaci
TikTok po vzoru jiných sociálních sítí pracuje na tom, aby lidé přímo v aplikaci nakupovali. A proto spojuje síly se známou e-commerce službou Shopify. Pilotní test by měl nyní probíhat v USA, Velké Británii a Kanadě. Nejedná se o novou spolupráci, protože již od loňského října mohou obchodníci přímo v platformě Shopify nastavovat promo kampaně na TikToku. Do budoucna by měli mít možnost obchodníci přidat na svůj TikTok účet novou záložku „Obchod“, do které budou moci nahrát svůj produktový katalog.

TikTok vydává příručku pro rodiče a opatrovníky
Pokud jste rodič, opatrovník, učitel nebo jiným způsobem dohlížíte na mladistvé, TikTok pro vás ve spolupráci s National Parent Teacher Association vydal příručku, která vám pomůže se v této sociální sítě lépe orientovat. Seznámit se v ní můžete se základními pojmy z TikToku, dozvíte se, jak sociální síť funguje, jak funguje její komunita atp. Příručku si můžete zdarma prohlédnout nebo stáhnout zde.

YouTube dočasně zavádí na iOS funkci obraz v obraze
Pokud máte na YouTube účet Premium a využíváte zařízení s iOS, nově máte možnost sledovat video a zároveň používat jiné aplikace. Avšak si na funkci PiP (obraz v obraze) moc nezvykejte. Přestože se jedná o novinku, současně s vydáním bylo ohlášeno datum i zrušení. To bylo stanoveno na 31.10.2021. Návod, jak tuto funkci aktivovat najdete zde.

credit:YouTube

Twitter testuje zobrazování lidí ve Spaces
Twitter se snaží udržet při životě své audio místnosti a tak nyní testuje funkci, která vám ukáže, ve které místnosti se nachází lidé, které sledujete. Twitter se tímto snaží uživatele zaujmout a udržet v aplikaci aktivní. Tahle novinka však moc nenahrává těm místnostem, ve kterých možná nechcete, abyste byli viděni (třeba těm se sexuální tématikou).

Twitter Spaces in progress
credit: SocialMediaToday

Netflix vydává první 2 hry
Již delší dobu je známo, že Netflix pracuje na výrobě vlastních her, které mají být součástí standardního předplatného. A nyní jsme se konečně dočkali! První dvě hry Stranger Things: 1984 a Stranger Things 3 jsou venku. Má to však háček – zahrát si je mohou jen lidé na Android zařízeních, kteří žijí v okolí Varšavy. Sám Netflix k tomu říká, že se teprve jedná o první krůček. Další informace můžete najít na Twitteru zde.

Image
credit: Twitter @NetflixPL