Hry a předplatné na TikToku, reklamy od firem v Messengeru a další socialnews

Instagram pracuje na video reakcích pro Reels
Popularita TikToku je z velké části založená nejen na konzumaci obsahu, ale také na trendech, které se šíří a povzbuzují uživatele k vlastní tvorbě. Toho si je vědom Instagram a chystá se tvůrce povzbuzovat k větší aktivitě. Nyní tak například testuje možnost, že by uživatelé mohli (a měli) jednoduše vytvořit vlastní video jako reakci na Reels, které právě sledují.

Instagram prošel vizuálním refrešem
Nový update aplikace rozzářil gradient v logu, přináší nové písmo Instagram Sans (které podporuje češtinu i další exotické jazyky) a chce s novými layouty dostat obsah ještě více do centra dění.

collage showcasing the new typeface Instagram Sans, the gradient, and layout through different assets like stickers, posters, and more
credit: Instagram

Jak funguje vyhledávání na Instagramu
Jaké finty vám pomohou být viditelnější na Instagramu a získat třeba i více followers? Na to jsme se zaměřili v jednom z našich příspěvků na profilu @socialparkcz. Pokud nás ještě nesledujete, dejte jedno upřímné Follow, vyplatí se to.

TikTok je nejoblíbenější platformou u amerických teenagerů
Podle průzkumu společnosti Piper Sandler se na první místo v žebříčku popularity mezi mládeží v USA dostal poprvé TikTok. Přeskočil tak dosud vedoucí Snapchat. Třetí nejoblíbenější platformou je Instagram (upřednostňuje jej cca 21 % teenagerů), čtvrtý je Discord, Facebook až pátý.

credit: Twitter

TikTok koketuje s hrami
Po vzoru Netflixu se i TikTok pokouší udržet uživatele pomocí videoher. Podle Reuters uspořádal TikTok testy prvních her ve Vietnamu. Nepřekvapí, že testovací skupinu tvořili převážně mladí uživatelé do 35 let.

TikTok spouští předplatné à la Twitch
Zkušební verzi předplatného mohou vyzkoušet tvůrci na Tiktoku. Uživatelům se předplacením odemknou speciální emojis, chat pouze pro předplatitele, speciální badge apod.

@tiktoklive_creator

Welcome to LIVE subscription – connect with your community on a whole new level! #LIVESubs #TikTokLIVE

♬ original sound – TikTok LIVE Creator

Google pouští reklamy do Shorts
Společnost testovala reklamy ve svém formátu YouTube Shorts již od minulého roku, nyní oficiálně oznámila jejich celosvětové spuštění. Mluvčí YouTube zároveň pro TechCrunch uvedl, že veškeré příjmy z reklam budou prozatím převádět do fondu, z nějž jsou odměňováni tvůrci.

YouTube Shorts US Beta Launch
credit: YouTube

Messenger umožní firmám posílat zákazníkům více zpráv
Meta představila novinku, kterou jsou pravidelné zprávy. To firmám umožní posílat uživatelům, kteří tuto možnost povolí, automatizované zprávy v denní až měsíční frekvenci. Takový newsletter v Messengeru.