socialnews

Basic Ads od Mety, marketingové tipy z TikToku a další socialnews

Instagram umožní připnout tři příspěvky na profil
Některý z příspěvků či Reels se vám extrémně povedl a chcete jej zvýraznit? Instagram vám teď dává možnost vybrat rovnou tři a připnout si je nahoru na profil. Stačí u příspěvku kliknout na tři tečky a zvolit „Připnout na profil“.

Ještě víc kontroly nad citlivým obsahem na Instagramu
Instagram nabídne uživatelům více možností, jak hlídat to, co vidí ve svém feedu, vyhledávání, Reels a na dalších místech. Mj. si budete moci zvolit ze tří stupňů podle toho, kolik „citlivého“ obsahu chcete vidět: More, Standard a Less. Přičemž „Více“ znamená méně restrikcí a tedy více odvážnějšího obsahu. Uživatelé do 18 let budou moci zvolit pouze Standard nebo Méně.

credit: Instagram

Meta vyvíjí Basic Ads. Reklamu bez pokročilého cílení
Nový reklamní formát pro Facebook by měl využívat mnohem méně uživatelských dat. Tato varianta by měla být levnější a vhodná pro inzerenty, kteří chtějí budovat obecné povědomí o značce. Produkt je rovněž reakcí na trend, kdy uživatelé ruší souhlas s anonymním sledováním jejich osobních dat v aplikaci.

TikTok má novou sérii marketingových tipů Made for TikTok
Talk show od lidí z reklamy teď najdete na TikToku. Jde o druhou sérii, která má dle samotné společnosti být mixem late-night talk show, vtipných skečů a unikátních hostů. Roli moderátorky se ujala copywriterka a TikTok tvůrkyně Shannon Fiedler. Jedním z tipů z prvního dílu je například „be weird“.

@tiktokforbusiness Welcome to #MadeForTikTok, a talk show made by people in the ad industry, *for* people in the ad industry. Drop a 👏 in the comments to help us welcome our first guest — Oliver McAteer, Head of Development, @mischiefusa ♬ original sound – TikTok for Business

TikTok přidává nové funkce
Řadu nástrojů pro zdravější využívání aplikace představil TikTok. Tzv. wellbeing tools zahrnují například časovač, který vás po zvolené době upozorní, že byste si měli dát pauzu nebo obrazovku s přehledem času, který jste v aplikaci strávili (včetně rozdělení na den a noc).

Snapchat umožní vidět recenze restaurací
Pokud hledáte další cestu, jak najít kvalitní podniky (prozatím pouze v několika městech USA a Londýně), můžete zkusit Snapchat. Nová vrstva ve Snap Map totiž nabídne recenze z webu The Infatuation. Zajímavé jsou zejména filtry, podle kterých můžete hledat, např. odpolední čaj, narozeniny, živá hudba, gluten-free atp.

Twitter testuje upozornění na nové produkty
Nová funkce „Product Drops“ umožní značkám přitáhnout pozornost k produktům před jejich uvedením do prodeje. Uživatelé si mohou nastavit připomenutí, které je upozorní, až bude dané zboží k dispozici.

Na LinkedInu nejlépe fungují… PDFka
Nová studie společností Socialinsider a Cloud Campaign odhalila, které příspěvky jsou na sociální síti LinkedIn nejefektivnější. Analyzovali přes 141 000 postů od tisícovky firem a zjistili například, že nativní dokumenty nahrané na LinkedIn (např. jako PDF) generují třikrát víc kliknutí než ostatní příspěvky. Celou studii čtěte zde.

Socialtip na závěr