60sekundové Stories pro všechny
Někteří uživatelé mají možnost nahrávat minutová Stories už několik měsíců, v těchto dnech by však měly být minutové příběhy standardem pro všechny. Nepřerušované Stories mají být vylepšením, po kterém uživatelé volali, krátké a našlapané storky však měly něco do sebe.
Kopírka BeReal TikTok Now je dostupná na iOS i v Česku
Uživatelé iPhonů si mohou vyzkoušet, jak funguje aplikace TikTok Now, která je obdobou populární appky BeReal. Po stažení aplikace a povolení přístupu ke kontaktům vám každý den v náhodný čas přijde oznámení, abyste se svými přáteli zveřejnili „TikTok Now“. V USA funguje TikTok Now v rámci aplikace TikTok, na ostatních trzích si zatím můžete stáhnout extra appku.
YouTube motivuje uživatele odpovídat na komentáře pomocí Shorts
Další možnost, jak překvapit své publikum, nabízí YouTube. S novou funkcí nabádá videotvůrce, aby odpovídali na komentáře sledujících pomocí Shorts. Jednoduše jděte do sekce komentářů u vybraného videa nebo Shorts, klikněte na odpověď u zvoleného komentáře a přes tlačítko Create a Short vytvořte krátké video zmiňující daný komentář.
Mladí hledají fakta na TikToku. 20 % informací je zavádějících
TikTok se stává pro mladší lidi místem, kam chodí hledat informace (od války na Ukrajině po covid). Podle poslední studie společnosti NewsGuard provedené na 540 videích se ale ukázalo, že celá pětina (20 %) videí je zavádějících nebo lživých.
Shorts se stanou součástí YouTube Partner Programu
YouTube chce nabídnout více možností monetizace a lepší podporu tvůrcům. Otevřeně také přiznává, že bojuje zejména s TikTokem, kam odešla celá řada tvůrců. Krátký videoformát Shorts by se měl stát součástí partnerského programu na začátku příštího roku. Znamená to, že uživatelé, kteří splní podmínky, budou dostávat podíl z prodeje reklamy v rámci Shorts.
Meta spouští Collaborative ads
Nový reklamní formát na platformách Instagram a Facebook představila Meta. Tzv. Collaborative Ads by měly propojit místní podniky (především obchody a restaurace) s doručovacími službami. Množství podniků totiž podle Mety stále bojuje s prodejem online a okamžitým doručováním, užší spolupráce s rozvážkovými službami by jim měla pomoci s propagací i samotným rozvozem. Partnerem služby v Česku je zatím Dámejídlo.cz.
YouTube umožní monetizovat videa s autorsky chráněnou hudbou
YouTube už nebude blokovat nebo demonetizovat videa, která obsahují licencovanou hudbu. Tvůrcům takových videí umožní zaplatit za licenci nebo se o příjmy z reklamy podělit s umělci. Společnost to oznámila během eventu Made On YouTube. Více čtěte zde.