socialnews

Twitteru mizí po převzetí Muskem inzerenti, TikTok jde po krku Amazonu a další socialnews

Instagram má nový layout webového rozhraní
Původní horní horizontální lišta s ikonkami se přesunula doprava do vertikální polohy. U ikon se objevily také nadpisy Home, Search, Explore, Messages, Notifications, Create a Profile.

Meta ve 3. kvartálu zklamala investory
Více než 70 % hodnoty ztratily během letošního roku akcie společnosti Meta. Ve třetím čtvrtletí nepotěšily analytiky a investory především vysoké náklady, nižší odhad výnosů a také průměrná cena za reklamu, která se meziročně snížila o 18 %.

TikTok spouští vzdělávací platformu TikTok Academy
Bezplatné video kurzy mají naučit marketéry, jak dostat z TikToku to nejlepší. Součástí budou také data z výzkumů a další informace, které pomohou k lepšímu pochopení aplikace. Pro vstup do akademie je potřeba se zaregistrovat, aktuálně jsou v nabídce dva kurzy: TikTok 101 a Small Business.

TikTok Academy
credit: TikTok

TikTok buduje vlastní dodavatelský řetězec po vzoru Amazonu
Ta sociální síť pro děti, kterou spousta boomerů nebere vážně, plánuje vybudovat vlastní distribuční centra. Vyplývá to z inzerátů na pracovní pozice, kdy hledá tucet kandidátů, například manažera logistiky pro globální centrum v Seattlu. Mnozí prodejci už na TikToku zažili své dny slávy, kdy jim uživatelé vykoupili zásoby výrobku, který právě trendoval. TikTok by se tak od prodeje reklamy mohl posunout i do byznysu, kde dosud vládl jediný král: Amazon.

Twitter představil placenou verifikaci
Osm dolarů měsíčně má stát placené členství Twitter Blue. Elon Musk dal svým zaměstnancům ultimátum, že to 7. listopadu musí tuto funkci zprovoznit, jinak budou vyhozeni. Současní držitelé modrobílé fajfky pak mají mít 90 dní na zaplacení členství, jinak o ověření přijdou.

Firmy pozastavují inzerci na Twitteru
Audi, Pfizer, Mondelez, Pfizer nebo General Mills jsou mezi firmami, které dočasně pozastavily svou reklamu na Twitteru. Někteří inzerenti se obávají, že by Elon Musk mohl omezit moderování, což by vedlo k nárůstu nežádoucího obsahu. Jiní cítí nejistotu, protože z firmy odcházejí vrcholní manažeři a další vývoj není předvídatelný.