socialnews #1

Podívejte se, co nás nejvíce zaujalo v minulém týdnu na sociálních sítích.

Instagram zavádí koncepty ve Stories
To, po čem sní řada marketérů, se možná pomalu stává skutečností. Instagram nově umožňuje připravit si koncepty ve stories až na 7 dní dopředu. Koncepty nejde časovat a automaticky postovat, jako to je u aplikací třetích stran, ale i tak se jedná o velkou pomoc pro všechny adminy.

Instagram dává možnost regulovat citlivý obsah v záložce Explore
Podle Facebooku vám nové nastavení zobrazování citlivého obsahu umožní „vidět více nebo méně některé typy citlivého obsahu“, které mohou být „rozrušující nebo urážlivé“. Nastavit viditelnost můžete tak, že kliknete na 3 čárky vpravo nahoře v aplikaci Instagramu – Nastavení – Účet – Nastavení citlivého obsahu.

Instagram Insights se prodlužují o 30 dnů
Další skvělá zpráva pro marketéry a analytiky – Instagram zdvojnásobuje svůj data range a umožňuje podívat se na statistiky až 60 dnů do minulosti. Tuto informaci oznámil ve svém Tweetu Vishal Shah (VP of product Instagram) a dodal, že později během léta by měla možnost narůst až na 90 dnů.

Instagram umožní automatické přeložení textu ve stories
Poslední novinkou, která nás v minulém týdnu zaujala na Instagramu, je možnost automaticky přeložit text ve Stories. Tímto updatem chce Instagram bourat jazykové hranice mezi uživateli. Instagram říká, že nová funkce překladu bude k dispozici globálně a v současné době podporuje více než 90 jazyků.

Messenger zavádí „Soundmojis“
Facebook během Světového dne emotikonů oznámil horkou novinku – na Messenger zamíří zvukové emotikony, pomocí kterých budete moci reagovat na zprávy. Podle dostupných informací bychom se měli dočkat zvuků tleskání, cvrčků, bubínku nebo ďábelského smíchu. Mezi zvuky by měly být zařazeny i audio stopy vybraných komiků a TV pořadů.

TikTok zavádí Spark Ads
Nejoblíbenější sociální platforma současnosti rozjíždí nový formát reklam tzv. „Spark Ads“. Tento formát umožní marketérům svézt se na vlně trendujícího organického obsahu a tento content promovat. Fungovat by to mělo tak, že pokud firma uvidí u nějakého Tiktokera zajímavý obsah, může následně požádat o možnost tento obsah promovat. Stejně tak mohou díky tomuto formátu firmy promovat vlastní zveřejněný obsah.

Twitter ruší Fleets
Obliba obdoby Instagram Stories nebyla na Twitteru zřejmě dost velká,
a tak se Twitter rozhodl Fleets k 3. srpnu 2021 úplně zrušit a věnovat se jiným, zajímavějším projektům. Tuto informaci najdete i na našem Instagramu.

Na Twitteru si lze nově nastavit, kdo může odpovídat na vaše tweety
„Váš Twitter = Váš prostor“ – tak oznámili tuto novinku na oficiálním účtu @TwitterSafety. Už si tak nemusíte lámat hlavu s případným trollingem nebo jinou formou nechtěných komentářů.

YouTube zavádí Super Thanks
Druhý největší vyhledávač na světe YouTube, se snaží konkurovat platformám, kam tvůrci nahrávají svůj obsah, za který dostávají zaplaceno na základě předplatného. A tak YouTube vytasil do boje s novou funkcí „Super Thanks“, díky které, jak už název napovídá, můžete tvůrci poděkovat za uploadované video a poslat mu peněžní odměnu.

YouTube Shorts jsou dostupné globálně pro všechny
V boji proti TikToku rozšiřuje YouTube své Shorts globálně do všech zemí. YouTube Shorts můžete snadno tvořit v mobilní aplikaci. Jedná se v podstatě o krátká videa do šedesáti sekund s několika segmenty. YouTube dokonce založil „YouTube Shorts Fund“, pomocí kterého chce mezi tvůrce Shorts přerozdělit více jak 100 milionů dolarů.

Clubhouse se otvírá všem
Doposud byla tato audio sociální síť, která byla spuštěna v roce 2020 a zaznamenala obrovský boom na začátku letošního roku, jen na pozvánky. To se v minulém týdnu změnilo a nyní se již všichni uživatelé iOS a Androidu mohou do aplikace volně registrovat. Velký buzz Clubhousu byl dán i právě díky její uzavřenosti a tzv. FOMO efektu (=fear of missing out).