socialnews #2

Přinášíme vám čerstvý přehled novinek, které nás zaujaly v 30. týdnu.

Instagram chce chránit mladé uživatele pod 16 let
Facebookem vlastněný Instagram si uvědomuje zranitelnost mladých uživatelů a tak každý nově registrovaný uživatel mladší 16 let bude mít nativně nastavený profil jako soukromý. Sám si bude moci profil změnit na veřejný, ale Instagram mu nadále doporučí mít profil uzavřený. Facebook také mění způsob, jakým způsobem mohou marketéři cílit na uživatele pod 18 let. Doposud bylo možné sofistikovanější cílení na základě zájmů, chování, interakcí atp., nově bude moci cílit na mladé uživatele jen na základě věku, pohlaví a lokality. Neméně zajímavou novinkou ohledně soukromí mladých uživatelů je nemožnost kontaktovat uživatele mladší 16 let, pokud nejsou ve spojení s účtem, který jim chce poslat zprávu.

Instagram prodlužuje délku Reels až na 60 sekund
Novinka, která potěší všechny tvůrce video obsahu, a o které jsme již informovali na našem Instagramu – k možnostem vytvořit Reels po dobu 15s nebo 30s se nově přidává i možnost vytvořit Reels dlouhé až 1 minutu. Tuto možnost by měli mít všichni uživatelé a pokud ji ještě ve svých profilech nemáte, určitě vám tento update brzy dorazí.

Instagram testuje nový formát zobrazování v Explore
Instagram stále testuje nějaké novinky a aktuálně by to mělo být jiné rozložení v záložce Explore. Na první pohled by mělo vše vypadat stejně jako v současnosti, ale po kliknutí na fotku nebo video by se měl layout změnit na podobu jakou známe z Reels. Tak uvidíme, jestli se nakonec této změny dočkáme a Instagram se vizuálně více přiblíží TikToku.

YouTube zavádí trailery pro livestreamy
Video formát, který známe u Premiér již z loňského roku, je nyní dostupný i u Livestreamů. Před začátkem plánovaného streamu může tvůrce videa do světa vypustit 15 sekundový až 3 minutový trailer. Tato novinka je dostupná pro účty, které mají více jak 1000 subscribers.

Během live chatu na YouTube bude možné dělat ankety
YouTube si uvědomuje sílu Premiér a Livestreamů a tak dává do ruky tvůrcům další možnost, jak během vysílání interagovat s publikem. K vytváření anket stačí pouze aktivovat live chat. Tato funkce byla donedávna dostupná pouze malému okruhu tvůrců, ale nyní je dostupná pro všechny.

Google hlásí rekordní výsledky za Q2 2021
Společnost Alphabet, která je mateřskou společností Google, zveřejnila rekordní výsledky za uplynulý kvartál – Q2 2021 uzavřela se ziskem 18,5 mld dolarů. Celkový příjem činil za toto období 61,9 mld dolarů. Jedná se téměř o dvojnásobný nárůst oproti stejnému období v roce 2020.

Rekordní výsledky za Q2 2021 i pro Facebook
Přestože se objevují negativní zprávy o tom, jak Facebook (ne)zvládá pandemii COVID-19, jeho hospodářské výsledky za Q2 2021 mluví zcela opačně. Celkové příjmy přesahují 29 miliard dolarů – to znamená 56% růst YoY. Jedná se o rychlejší růst než má Apple nebo Microsoft. Čistý zisk stoupl o 101 % na 10,4 mld dolarů. Počet denně aktivních uživatelů napříč Facebookem, Instagramem a WhatsAppem vzrostl o 12 % YoY na hodnotu 2,76 mld.

Twitter překonal v Q2 2021 v příjmech z reklamy hranici 1 mld dolarů
Po pandemickém jaru 2020 se i Twitteru daří meziročně růst. V celkovém kvartálním srovnání to znamená 74% růst. Kromě lepší celospolečenské situace k tomu přispívají i nově spuštěné služby Twitter Blue, Spaces nebo možnost finančně podporovat Twitterové účty.

TikTok přidává nové funkce do Live vysílání
Uživatelé TikToku si stále více užívají živé přenosy a tak TikTok neváhá a dává divákům a vysílatelům přenosů do rukou nové možnosti. Jednou z nich je nástroj Live Event, kde mohou tvůrci plánovat, tvořit a chystat živá vysílání. Další novinkou je možnost konzumovat obsah stylem Picture-in-Picture, mít ve vysílaní hosty nebo uspořádat živé Q&A. Všechny novinky najdete v příspěvku na oficiálním webu.

Tiktok spouští Re:Make kampaň
Nejprogresivnější sociální síť současnosti chce vytěžit z aktuálního hypu maximum a tak spouští kampaň s názvem Re:Make. Jako předobraz si bere ikonické kampaně z let minulých, které ovlivnily kulturu – SNICKERS’®  „Game“, Old Spice’s “The Man You Could Smell Like,” and SKITTLES’® “ a ty dává k dispozici mladým TikTokerům, aby na jejich základech vystavěli příběhy nové. Takové, které reflektují sociální síť TikTok a dokáží v tomto prostředí zaujmout a přesvědčit publikum. Na TikToky se můžete podívat zde.

@rosssmith

You really shouldn’t hit the gym when you’re hungry @domitrick @snickersbar #SnickersPartner #BettyWhite #TikTokReMake

♬ original sound – Ross Smith

Twitter testuje v USA Shopping Tab
Stejně jako známe nákupy na Facebooku a Instagramu, tak bychom se jich mohli dočkat i na Twitteru. Ten zatím tuto možnost testuje s vybranými účty v USA. Jestli se nakonec tato funkce objeví i v dalších zemích zatím není jasné. Aktuálně ani jedna sociální síť však u nás neumožňuje nakupovat přímo na platformě, ale vždy je nutné nákup dokončit až přímo na webu.

Greenroom má téměř 250 000 instalací
Jsou social audio platformy mrtvé nebo ne? Konkurent Clubhouse, Greenrooms od Spotify, zveřejnil počty stažení. Na iOS si tuto aplikaci nainstalovalo více než 140 000 uživatelů, na Android pak 100 000 uživatelů. Bude to stačit, aby Greenroom přežil?

greenroom