socialnews #3

Tvůrci YouTube Shorts si mohou vydělat až $10 000 měsíčně
Již delší dobu je známo, že YouTube hodlá podpořit tvůrce Shorts a rozdat mezi ně více než 100 000 000 dolarů. Program byl v minulém týdnu spuštěn a jeden tvůrce Shorts si může měsíčně přijít až na částku $10 000. Je jasné, že YouTube k tomuto kroku přistoupil z důvodu, aby přetáhl tvůrce z TikToku (a Instagramu) na svoji platformu. Mimochodem vlastní fond na podporu tvůrců má například i Snapchat nebo Instagram.

Facebook spouští „Campaign ideas generator“
Pokud jste menší firma a dochází vám kreativní nápady nebo potřebujete do začátku pomoci s vizuály a chytit tu správnou komunikační vlnu – tohle pro vás může být dobré řešení. Facebook spouští své vlastní kreativní studio, ve kterém sdílí kampaňové nápady, grafické šablony, ale také data a doporučení, které můžete využít jak pro komunikaci na Facebooku, tak i na Instagramu. Jediné co musíte do generátoru nápadů zadat je odvětví vašeho byznysu a období kampaně.

YouTube testuje Premium Lite verzi, Spotify testuje předplatné za $0.99
Sociální sítě a streamovací platformy neustále hledají tu správnou cestu, jak monetizovat své služby skrze optimální model předplatného. Kromě plného předplatného nyní testuje YouTube omezený model „Premium Lite“ za $6.99/měsíc. To by stejně jako plná verze nepřehrávalo u videí reklamy. Snížená cena je však kompenzována tím, že do balíčku nespadá YouTube music a další prémiové služby. Spotify zase přišlo s modelem, kdy si za měsíční poplatek $0.99 budete moci pouštět písničky ve vybraném pořadí (u free verze nyní můžete poslouchat jen s funkcí náhodného přehrávání). Snížená cena je kompenzována přehráváním reklamních spotů během přehrávání.

Twitter zavádí přihlášení přes Apple a Google ID
Twitter zjednodušuje způsob, jak se na tuto sociální síť přihlásit a zavádí možnost přihlásit se přes váš Google účet nebo Apple ID. Tento zjednodušený způsob přihlášení také znamená to, že nemusíte při přihlašování zadávat další heslo. Možnost přihlásit se přes Google účet by již nyní měli mít všichni uživatelé, Apple ID bude následovat v zápětí.

Twitter chce být věrohodnější platformou
Twitter ohlásil partnerství s AP (Associated Press) a agenturou Reuters. Twitter pro mnohé slouží jako zdroj informací a právě proto se rozhodl posílit tým, který bojuje s fake news a je schopný reagovat na řadu témat, které právě na sociální síti trendují.

WhatsApp zavádí mizející fotky a videa
Na našem Instagramu jste také mohli zaregistrovat informaci, že WhatsApp zavádí možnost posílat fotky a videa, která po přečtení v aplikaci zmizí. WhatsApp k této novince řekl, že denně vzniká mnoho fotek, které nepotřebujeme mít uložené v telefonu a zbytečně tak zabírají místo. Další výhodou je, že když zasíláte citlivé informace, například heslo k wifi nebo online službě, nezůstane kopie fotky v žádném zařízení, což napomáhá k větší bezpečnosti. Mizející zprávy známe například i ze zpráv na Instagramu.

TikTok testuje Stories
Poté, co ostatní sociální sítě okopírovali funkce TikToku, tak nyní TikTok kopíruje funkci Stories. Na principu mizejících příspěvků začal fungovat Snapchat, později tuto funkci okopíroval Instagram. Z pohledu uživatele by měly Stories na TikToku fungovat stejně, jak je známe na Instagramu – viditelné jsou po dobu 24 hodin a uživatelé na ně mohou reagovat zprávou nebo pomocí emojis. Zatím jsou Stories na TikToku v testování a není jisté, že se rozšíří mezi všechny uživatele.

Linktr.ee zavádí „Komerční odkazy
Tato novinka umožní tvůrcům dostat zaplaceno přímo od návštěvníků Linktree bez nutnosti otevírat další okno v prohlížeči. Platforma dělí „Commerce Links“ na dva typy. Prvním jsou „Support Links“ – tímto způsobem může návštěvník poslat vybrané množství peněz přímo tvůrci. Druhým jsou „Request Links“ – ty fungují tak, že vám tvůrce zašle na vyžádání zpoplatněný obsah. Linktree se tedy stává dalším místem, kde můžete finančně podpořit svého oblíbeného tvůrce za jeho práci.