socialnews #4

Na Instagramu budete moci vyhledávat podle použité hudby v Reels
Naskočit na vlnu trendujících Reels by mělo být zase o něco jednodušší. Instagram by vám nově měl umožnit vyhledávat podle názvu písničky nebo interpreta. Po zadání klíčového slova byste měli vidět v nově přidané záložce „Audio“ všechny Reels, ve kterých byla audio stopa použita. Vyhledané audio si pak můžete uložit a využít později při vlastní tvorbě.

Instagram testuje reklamu v záložce nákupů
Oblíbená sociální síť vydala prohlášení, že testuje nové umístění pro zobrazování reklamy. Američtí uživatelé Instagramu se mohou nyní setkat s reklamou v záložce nákupů (Shoping tab). Co se týče formátu Instagram umožní zobrazit jak samostatný obrázek, tak i carousel produktů. Protože je záložka přístupná pouze v mobilní aplikaci, jedná se o mobile-only reklamní formát. Reklama poběží na bázi aukčního modelu.

Instagram Shops
credit: Facebook

Instagram zavádí „Limity“
Limity jsou jednou z dalších možností, jak můžete sebe a váš účet chránit před nechtěnými zprávami a zprávami od internetových útočníků. Stačí si v Instagramu zobrazit vlastní profil, kliknout na 3 čárky, zvolit Nastavení – Soukromí – Limity. Zde si již sami můžete nastavit, jaké účty a na jak dlouho chcete omezit.

Screenshot of Limits
credit: Facebook

Twitter prošel lehkým redisgnem a má nový font „Chirp“
Twitter v minulém týdnu lehce redesignoval web i mobilní aplikaci. Součástí nové prezentace je i nový font s názvem Chirp. Zároveň došlo k odstranění „vizuálního smogu“, který činil sociální síť méně přehlednou. Twitter by tak měl být čistší a uživatelsky příjemnější. V neposlední řadě došlo ke zvýšení kontrastu u klíčových prvků, aby byly při scrollování feedem dominantnější a lépe rozpoznatelné.

twitter website redesign 2021
credit: Twitter

US marketéři a influenceři v roce 2021
Přikládáme průzkum zveřejněný InsiderIntelligence.com, ve které můžete vidět, jak američtí marketéři přemýšlí o influencer marketingu v letošním roce. Pokud bychom chtěli výsledky aplikovat pro ČR, je samozřejmě nutné uvědomit odlišnosti českého a amerického trhu. Při globálním pohledu nám to však může pomoci při rozhodování, kam nasměrovat marketingové peníze.

Which Social Media Platforms Are US Marketers Planning to use for Influencer Marketing
credit: eMarketer

YouTube spustilo kampaň na podporu Shorts
Boj o to, kdo získá ty nejlepší tvůrce pro krátká videa stále pokračuje. Poté co snad všechny platformy spustily vlastní fond na podporu tvůrců, vytasilo YouTube do boje s reklamní kampaní. V novém spotu YouTube ukazuje, jak jednoduché je vytvořit vlastní krátký klip (Shorts), pouze kliknutím na tlačítko „Create“ u právě přehrávaného hudebního klipu.

Lionel Messi přinesl francouzskému PSG miliony followers
Na Instagram jsme přidali příspěvek, ve kterém jsme informovali o vlivu Lionela Messiho na sociálních sítích. Ten po více než 20 letech opouští fotbalový klub Barcelona a přesunuje se francouzského Paris Saint-Germain. Od momentu, kdy se začalo o tomto přestupu spekulovat, přinesl Messi klubu PSG miliony nových followers.

YouTube Studio v dark modu a další novinky
Jestli patříte mezi fanoušky tmavého režimu, a světlý režim vám vypaluje oči, je tohle pro vás dobrá zpráva. Nyní by měli mít všichni uživatelé možnost přepnout si YouTube Studio do dark modu.
Druhou oznámenou novinkou je automatické doplnění hashtagu při jeho zadávání a zároveň zobrazení dalších návrhů včetně četnosti využití.
Třetí v pořadí je novinka, která vychází z předpokladu nárůstu využívání Shorts. YouTube odděluje „Zmínky“ od „Komentářů“ v záložce Komentáře. Pro tvůrce to tedy znamená lepší přehled o tom, na jakou zprávu právě reaguje.
Poslední novinkou jsou Real-time statistiky v mobilní aplikaci.

YouTube Studio Dark Mode
YouTube Studio comments inbox
YouTube hashtag suggestionsYouTube real time performance data