Facebook Inc. se přejmenoval na Meta
Společnost Facebook, pod kterou patří aplikace Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp a další se přejmenovala na Meta. Mark Zuckerberg chtěl tímto krokem jasně oddělit sociální platformu od budoucích záměrů firmy. Firma totiž v posledních měsících pracuje na vytvoření vlastního virtuálního vesmíru, kterému říkají metaverse.
Instagram umožnil přidávat odkazy do Stories všem
Privilegium, které měly ověřené účty a účty s více než 10 000 followery, je minulostí. Poté, co Instagram zrušil funkci Swipe-up (potažení nahoru) a nahradil ji funkcí odkazování pomocí nálepek (Link sticker), zpřístupnil tuto funkci všem účtům. Nyní tedy i ty nejmenší účty mohou do svých příběhů přidávat odkazy.
Instagram přináší nové možnosti monetizace
Vánoční sezóna se blíží a tak Instagram nelení a hledá nové možnosti, jak dát vydělat tvůrcům. Jednou z novinek je záložka v soukromých zprávách s názvem „Partnerships messages“ (partnerské zprávy), do které putují vybraným účtům nabídky na spolupráci. Další novinka se týká možnosti vytvoření si vlastního obchodu v rámci affiliate programu. Poslední novinkou, která se v tomto případě nepřímo týká tvůrců, ale je klíčová pro příjem Instagramu, je možnost umístění reklam do Reels.
Facebook Messenger dostává AR efekty
Minulý čtvrtek oznámil Facebook (nyní již společnost Meta) novou funkci v Messengeru, která uživatelům umožňuje přidávat do videohovorů efekty rozšířené reality. Celkově by se mělo jednat o 70 efektů, kterými můžete oživit svůj videohovor.
TikTok testuje posílání peněžních darů tvůrcům
Ani TikTok v podpoře svých tvůrců nezahálí a aktuálně s vybranými účty testuje možnost „tipování“ – tedy přímé posílání finančních darů od sledujících. Tuto funkci nyní najdeme například na YouTube. TikTok by si z poslané částky neměl strhávat žádný podíl, a tak by se 100 % peněz mělo objevit na účtu tvůrce. Uvidíme, jestli to tak zůstane i do budoucna.