socialnews #15

Facebook Inc. se přejmenoval na Meta
Společnost Facebook, pod kterou patří aplikace Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp a další se přejmenovala na Meta. Mark Zuckerberg chtěl tímto krokem jasně oddělit sociální platformu od budoucích záměrů firmy. Firma totiž v posledních měsících pracuje na vytvoření vlastního virtuálního vesmíru, kterému říkají metaverse.

Instagram umožnil přidávat odkazy do Stories všem
Privilegium, které měly ověřené účty a účty s více než 10 000 followery, je minulostí. Poté, co Instagram zrušil funkci Swipe-up (potažení nahoru) a nahradil ji funkcí odkazování pomocí nálepek (Link sticker), zpřístupnil tuto funkci všem účtům. Nyní tedy i ty nejmenší účty mohou do svých příběhů přidávat odkazy.

Instagram přináší nové možnosti monetizace
Vánoční sezóna se blíží a tak Instagram nelení a hledá nové možnosti, jak dát vydělat tvůrcům. Jednou z novinek je záložka v soukromých zprávách s názvem „Partnerships messages“ (partnerské zprávy), do které putují vybraným účtům nabídky na spolupráci. Další novinka se týká možnosti vytvoření si vlastního obchodu v rámci affiliate programu. Poslední novinkou, která se v tomto případě nepřímo týká tvůrců, ale je klíčová pro příjem Instagramu, je možnost umístění reklam do Reels.

Instagram brand content inbox
credit: Social Media Today
credit: Instagram

Facebook Messenger dostává AR efekty
Minulý čtvrtek oznámil Facebook (nyní již společnost Meta) novou funkci v Messengeru, která uživatelům umožňuje přidávat do videohovorů efekty rozšířené reality. Celkově by se mělo jednat o 70 efektů, kterými můžete oživit svůj videohovor.

Facebook Messenger's AR Group Effects
credit: Facebook

TikTok testuje posílání peněžních darů tvůrcům
Ani TikTok v podpoře svých tvůrců nezahálí a aktuálně s vybranými účty testuje možnost „tipování“ – tedy přímé posílání finančních darů od sledujících. Tuto funkci nyní najdeme například na YouTube. TikTok by si z poslané částky neměl strhávat žádný podíl, a tak by se 100 % peněz mělo objevit na účtu tvůrce. Uvidíme, jestli to tak zůstane i do budoucna.