Snapchat má dron, příspěvky na sítě přidávejte ve 3 ráno a další socialnews

Instagram testuje 90sekundové Reels s dalšími uživateli
Stále více uživatelů má na Instagramu možnost vybrat si Reels o délce až minutu a půl. Instagram delší videa testuje už od února, zatím však nemá konkrétní datum, kdy by funkce mohla být dostupná všem.

90 second Reels

Instagram testuje nové, chytřejší šablony pro Reels
Jednodušší vytváření Reels si Instagram slibuje od nových šablon. Ty by měly umožnit použít formát z jiných videí i pro vaše Reels. Jednou z hlavních funkcí by měla být především jednoduchá synchronizace obrazu a hudby, podobně jako to umí TikTok.

Před 17 lety bylo na YouTube nahráno první video
Má 18 sekund, nahrál jej spoluzakladatel YouTube Jawed Karim a odehrává se v ZOO v San Diegu.

Na Facebook se znovu vrací uživatelé
Podle čerstvého reportu společnosti Meta je aktuální počet pravidelných uživatelů 1,96 miliardy. V prvním čtvrtletí roku 2022 tak FB přestal uživatele ztrácet a používá jej nyní nejvíce lidí v historii. Přesto však Meta, která vlastní i Instagram či WhatsApp, ohlásila nejpomalejší růst příjmů za posledních deset let.

Super díky jsou teď dostupné v Česku a dalších 68 zemích
Dobré zprávy pro tvůrce přišly z YouTube. Zpřístupnil totiž funkci Super Thanks, která umožňuje uživatelům ocenit autora jednorázovým příspěvkem. Komentáře přispěvatelů se pod videem zobrazí jako zvýrazněné.

Meta otevírá 9. května fyzický obchod
Pokud máte cestu do Burlingame v Kalifornii, můžete se od května stavit v obchodě společnosti Meta. Osobně vyzkoušíte brýle Ray-Ban Stories či Meta Quest 2 nebo prozkoumáte Meta Portal.

Image of the Meta Store
credit: Meta

Kdy (ne)přidávat příspěvky na sociální sítě?
Podle výzkumu společnosti Sprout Social je nejhorším dnem pro přidávání komerčních příspěvků na sociální sítě neděle. Nejlépe pak vycházejí úterý až čtvrtek v 9 nebo v 10 ráno. Na Facebooku mají nejlepší engagement příspěvky přidané od pondělí do pátku ve 3 ráno (! jak naložit s touto informací, necháme na vás).

YouTube testuje reklamu v Shorts
Formát Shorts je odpovědí na popularitu tiktokových videí. Jeho obliba roste, firma uvádí 30 miliard přehrání denně. Je proto logické, že YouTube začíná zkoumat, jak obsah monetizovat. Testuje nyní zejména reklamy, které umožňují instalovat aplikace přímo z reklamy.

credit: YouTube

Snapchat má vlastní dron
Společnost Snap, které patří i chatovací aplikaci Snapchat, představila dron Pixy. Má 101 gramů, umí video s rozlišením 2,7K při 30 FPS, má 12Mpx foťák a vnitřní úložiště 16 GB. Může se vznášet, kroužit okolo nebo vás sledovat při běhu či chůzi. Když chcete nahrávání přerušit, nastavíte ruku pod dron a ten vám na ni přistane. Šikovná hračička.