socialnews

Instagram je jednička, TikTok vyzve Spotify a další socialnews

TOP 5 videí na YouTube podle počtů zhlédnutí
1. Pinkfong – Baby Shark Dance (11,04 miliard zhlédnutí), 2. Luis Fonsi – Despacito featuring Daddy Yankee (7,93 miliard), 3. LooLoo Kids – Johny Johny Yes Papa (6,4 miliard), 4. Ed Sheeran – Shape of You (5,77 miliard), 5. Wiz Khalifa – See You Again featuring Charlie Puth (5,59 miliard).

Instagram je stále nr. 1 platforma pro influencer marketing
Dle reportu eMarketer utrácí firmy za spolupráci s influencery nejvíce na Instagramu (2,23 mld. dolarů), druhý je YouTube (948 milionů), třetí TikTok (774 mil.) a čtvrtý Facebook (739 mil.). Prognóza také hovoří o tom, že v roce 2024 přeskočí TikTok i YouTube na druhém místě. Již nyní se mu to povedlo v počtu firem, které danou platformu pro marketing využívají (54 % TT vs. 46 % YT).

YouTube umožní vytvořit Shorts z vlastních videí
Snaha dohnat TikTok dohnala YouTube k nové funkci, díky které mohou tvůrci vybrat jakoukoli část ze svých videí a udělat z ní Shorts. Tento update by již měl být dostupný v aplikaci.

youtube shorts creator tool
credit: Techcrunch.com

YouTube rozšiřuje spolupráci s hudebním průmyslem
Tvůrci by díky této spolupráci mohli využívat více hudebních zdrojů ve svých videích a zároveň mít stále možnost je monetizovat. Momentálně probíhá testování s malou skupinou tvůrců.

YouTube testuje možnost zoomování ve videích
Funkce je prozatím v aplikaci v testovací fázi a dostupná pouze uživatelům YouTube Premium. Možnosti, jak si přiblížit obraz už na iOS a Androidu existují, ale mít tuto možnost nativně v aplikaci, by určitě bylo pohodlnější.

TikTok Music možná vyzve Spotify a Apple
Mateřská společnost ByteDance si zaregistrovala ochrannou známku TikTok Music. V USA v květnu, v Austrálii dokonce již v listopadu minulého roku. Dle podání by služba měla uživatelům umožnit nakupovat, přehrávat, sdílet i stahovat hudbu a zároveň livestreamovat audio a video. Ve Spotify je teď zřejmě trochu horko.

Twitter umožní připnout reakce na příspěvky
Když vaše tweety nejsou nic moc, ale máte kamaráda, jehož komentář získá vždycky víc lajků než originální post… Reverzní inženýrka Jane Wong objevila, že Twitter pracuje na funkci, která by umožnila připnout/zvýraznit například obzvláště povedený komentář nebo reakci od celebrity.