Druhý Čech ve vesmíru, Meta (nejspíš) porušuje GDPR a další socialnews

Yemi A.D. obletí Měsíc v raketě SpaceX
Jedním z osmi vítězů projektu dearMoon je i český tanečník a choreograf Yemi A.D., kterého si z milionu přihlášek vybral japonský miliardář Júsaku Maezawa. Doprovodí ho například i DJ Steve Aoki nebo youtuber a kosmický nadšenec Tim Dodd aka Everyday Astronaut.

Byly vyhlášený první TikTok Awards
Vítězové lokálních kol z Británie, Německa, Francie, Itálie, Španělska, Polska a severských zemí se sešli v Amsterdamu na Grand Prix. Hlavní cenu pro vládce TikToku si pak odnesla kampaň The Clerk italského prodejce elektroniky Unieuro. Více info najdete zde

Instagram vyvíjí nový systém třídění zpráv pro byznys účty
Pomoci podnikatelům s organizací direct messages mají na Instagramu nové labely. Štítky zahrnují například vlaječku, Rezervováno, Objednáno, Zaplaceno nebo Odesláno. To může být užitečné zejména pro malé a střední podnikatele, kteří nemají přístup k pokročilejším CRM funkcím.

Twitter chce popostrčit uživatele, aby víc tweetovali
Platit za modrou ověřovací fajfku, když netvořím žádný obsah, nedává moc smysl, to ví i Elon Musk. Chce proto uživatele motivovat, aby se do tvorby obsahu více zapojili. Mají k tomu pomoci statistiky zhlédnutí u každého tweetu, podobně jako je to u videí. Pomůže to? Těžko říct. Zatím tvoří téměř veškerý obsah (97 %) pouhých 25 % uživatelů.

YouTube pracuje na vlastních emotikonech ve stylu Twitche
YouTube začíná zavádět originální emotikony nazvané YouTube Emotes. Použity mohou být v komentářích nebo v chatu během živých přenosů. Začíná se s emotikony vytvořenými speciálně pro hráče, ale jak píše YouTube ve svém příspěvku, další témata budou následovat.

YouTube is rolling out new system-wide emotes
credit: YouTube

Facebook a Instagram možná nesplňují GDPR
Evropský sbor pro ochranu osobních údajů vydal (zatím neveřejné) rozhodnutí, zda firmy Meta splňují evropské nařízení o ochraně osobních údajů. Podle uniklých informací nemohou Facebook ani Instagram využívat k personalizovanému cílení reklamy osobní data svých uživatelů pouze na základě odkliknutí souhlasu s podmínkami služby. Je potřeba požádat zvlášť a uživatelé musí mít možnost nesouhlasit. Meta je přitom na příjmech z takové reklamy bytostně závislá.