Globální zpráva o digitálu, propadák Twitter Blue a další socialnews

Vyšel 465stránkový report Digital 2023
Agentura We Are Social vydala zprávu o stavu digitálního prostředí pro letošní rok. Dozvíte se v ní o globálních trendech na sociálních sítích, internetu, v mobilech a v ecommerce. Čtěte zde.

YouTube nabídne možnost streamovat ve dvou
Go Live Together je nová funkce, která umožní pozvat do streamu hosta a vysílat tak ve dvou. Pozvat je možné pouze jednoho uživatele, ti se však mohou střídat, pro spuštění budete potřebovat alespoň 50 odběratelů. Prozatím jen na mobilu pro Android a iOS.

Instagram nejspíš zvažuje placenou verifikaci
Vývojář a reverzní inženýr Alessandro Paluzzi zaznamenal v kódu Instagramu fragmenty odkazující na „placený modrý badge“ a předplatné. Podobné odkazy se objevily také v nejnovější verzi aplikace Facebook, což naznačuje, že by placené ověření mohlo být nabízeno napříč platformami Meta.

Twitter se prý podělí o příjmy z reklamy s tvůrci
Elon Musk uvedl, že se Twitter od 3. února bude dělit s tvůrci o zisk s reklamy, která se objeví v jejich vláknech. Jedinou dosud známou podmínkou je, aby měl účet předplatné Twitter Blue. Další otázky zůstávají nezodpovězeny: Jaké další podmínky bude třeba splnit? Jak budou odměny vypláceny? Kolik % si vezme Twitter?

Předplatné Twitter Blue nemá ani 300 tisíc lidí
Elonův plán na zastavení 4milionové ztráty (v dolarech) denně zatím příliš nefunguje. Předplatné využívá 290 tisíc odběratelů celosvětově, z toho v USA je to 180 tisíc lidí (méně než 0,2 % aktivních uživatelů). Twitteru to přináší 2,4 milionu dolarů měsíčně.

Meta vytváří plochou strukturu a ruší manažery
Mateřská společnost Facebooku a Instagramu žádá svůj střední management, aby se vzdali vedoucích postů a přešli na nižší pozice. Zároveň chce v rámci žeštíhlování rušit projekty, které nedosahují očekávaných výsledků.