CEO TikToku je Shoumen, Facebook se chystá na zákaz politických reklam a další socialnews

Sdílené kolekce uložených příspěvků na Instagramu
Instagram testuje sdílení uložených příspěvků mezi přáteli. V rámci chatu bude moci kterýkoliv účastník ukládat příspěvky do společné kolekce, případně je z ní odstraňovat. Vidíte nějaké smysluplné využití?

Instagram umožní posílat GIFy v komentářích
Vybraní uživatelé mají nyní možnost posílat GIFy i v komentářích. Doposud byla tato možnost dostupná pouze při reakci na Stories. Je to dobrý nápad, špatný nápad, jaký je to nápad?

Nové reklamní formáty v Reels
První z novinek se týká Facebook Reels, ve kterých budou nově dostupné reklamy s proklikem do zpráv. Ty umožňují převést zákazníka přímo do zpráv nebo do WhatsAppu a zahájit zde hlubší konverzaci. Větší podpory se dočkají také reklamy cílené na „zájem o příspěvek“. Umožní měřit reakce, komentáře a lajky u reklam, vyhodnocovat je a porovnávat s ostatními reklamami.

CEO TikToku rozjel pořádnou Shou
Ve snaze zachránit svůj byznys v USA vytáhl TikTok těžký kalibr – sympatického CEO Shou Chewa, který oblékl mikinu a natočil prozatím dvě videa na hlavní kanál TikToku. Ta nyní mají 27 milionů a 32 milionů zhlédnutí. V prvním mluví o tom, co TikTok znamená pro Američany, ve druhém, které bylo natočeno po grilování před americkým Kongresem, připomíná zásady, které společnost vyznává a dodržuje. Jeho osobní účet na TikToku mezitím vyrostl z 20 tisíc sledujících na více než 3 miliony.

@elonmusk je nejsledovanějším účtem na Twitteru
Stálo to jen 44 miliard dolarů, trošku tlačenky ve feedu, pár kontroverzních prohlášení, a Elon je konečně jednička. Druhého Baracka Obamu zatím překonal o pár tisícovek. Více než 100 milionů sledujících mají ještě Justin Bieber, Katy Perry (nejsledovanější žena) a Cristiano Ronaldo.

Meta uvažuje o zákazu politických reklam v Evropě
Nově chystaná evropská regulace zamotává hlavu společnosti Meta. Podle nových pravidel by měly internetové podniky poskytovat více informací o politických uskupeních, které jsou za kampaněmi, ale i o uživatelích, na které míří. Meta se obává, že definice bude natolik obecná, že by se vyplatilo placené politické reklamy odmítat. Příjmy z takovýchto reklam navíc tvoří jen minimální část příjmů Meta, což opět nahrává spíše celkovému zákazu.

Instagram testuje narozeninový efekt
Nový způsob, jak oslavit své narozeniny, zřejmě chystá Instagram. Spočívá ve vyfocení selfie, ke kterému přidá narozeninový efekt. Ten by měl být u profilového obrázku viditelný pouze v den vašich narozenin.

Hashtagy na Instagramu vám nezvýší dosahy

Šéf Instagramu Adam Mosseri dostal v rámci jeho pravidelného konceptu „Ask me anything“ zajímavou otázku na to, kolik hashtagů je ideální používat v příspěvcích. Odpověď vás možná překvapí – hashtagy podle Mosseriho nijak výrazně nezvýší dosahy u vašich příspěvků.